حمایت دانشگاه علم‌وصنعت از برنامه‌های پژوهشی با گرنت‌های ۱۰ گانه

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: این دانشگاه با پرداخت گرنت‌های ۱۰ گانه از برنامه‌های توسعه پژوهش و فناوری حمایت می‌کند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، داوود یونسیان رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه که امروز ۲ مهرماه برگزار شد، گفت: آغاز سال تحصیلی را به تمام دانشجویان و اعضای هیئت علمی تبریک می‌گویم.

وی درباره اهمیت دانشگاه علم و صنعت در کشور افزود: دانشگاه علم و صنعت هم دستاورد علمی دارد و هم دستاورد انقلابی.

یونسیان تصریح کرد: آینده نگاری و آینده پژوهشی بخشی از مهندسی آینده است. بنابراین آینده نگری در حوزه آموزش عالی منوط به یادگیری علم آینده پژوهی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت هموار با دانشگاه‌های شریف و امیر کبیر رقابت دارد، گفت: ما از لحاظ تعداد اعضای هیئت علمی از دانشگاه شریف جلوتر هستیم و از دانشگاه امیر کبیر عقب‌تر هستیم.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت در سال تحصیلی ۲۰۲۰ از لحاظ تعداد مقالات بر اساس معیار if از دو دانشگاه شریف و امیر کبیر جلوتر هستیم‌.

یونسیان تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت با پرداخت گرنت‌های ده گانه در سال تحصیلی ۱۴۰۳ از برنامه‌های توسعه پژوهش و فناوری حمایت کرده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه نیازمند حمایت ویژه هستند در این راستا گرنت استاد یاران جدید الاستخدام در دانشگاه علم و صنعت اجرایی شد. به عبارت دیگر حدود ۴۳۰ گرنت واگذار شد.

وی گفت: ما برای ارتباط با صنعت سه ماموریت فرا ملی برای دانشگاه علم و صنعت تعریف کرده‌ایم که شامل اقلیم، انرژی و سلامت است.

یونسیان اضافه کرد: در آینده نزدیک، تمام فعالیت فرهنگی دانشگاه علم و صنعت در سامانه نگارستان ثبت می‌شود. در حال حاضر نسخه آزمایشی آن در حال اجرا است. این سامانه تحول بزرگی را در حوزه فرهنگی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول گفت: سال‌ها دانشگاه علم و صنعت برای باز پیس‌گیری زمین‌های دماوند و پردیس با وزارت راه و شهرسازی درگیر بوده است. زلفی گل وزیر علوم سابق با پیگیری‌های بسیار توانست، سند مالکیت این زمین‌ها را به اسم دانشگاه ثبت کند.

وی خاطرنشان کرد: کارت اعتباری سرآمدان دانشجویی به ۴۰۰ دانشجوی سرآمد در سال تحصیلی جاری اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1243708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =