ضرورت پیگیری تفاهم‌نامه‌های استان با صنایع جهت تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحلیل روند رشد دانش آموزان استان تا افق ۱۴۲۴ گفت: برآورد تعداد دانش آموزان در هر مقطع و میزان زیرساخت مورد نیاز برای پوشش تحصیلی آنان در دستور کار سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز از یزد، نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی اقدامات صورت گرفته جهت بازگشایی مدارس(پروژه مهر)، آخرین وضعیت ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب مدارس و چالش‌های مربوط به فضا و تجهیزات دوره متوسطه برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به پروژه‌های مهر در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: لازم است تا مرور کلی بر شرح وظایف دستگاه‌های استان به لحاظ مکان، فضا، نیروی انسانی، سرویس مدارس و... انجام شود.

مهران فاطمی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از دستور کار جلسات شورای آموزش و پرورش استان یزد در ۳ سال اخیر به مسائل پرورشی اختصاص یافته است، تصریح کرد: طبیعتاً مسائل پرورشی در استان نیازمند توجه بیشتری است.

وی با تاکید بر لزوم تحلیل روند رشد دانش آموزان تا افق ۱۴۲۴ بر اساس نرخ رشد جمعیت و مهاجرت استان گفت: برآورد تعداد دانش آموزان در هر مقطع و میزان زیرساخت مورد نیاز برای پوشش تحصیلی آنان جهت برنامه‌ریزی برای نوسازی مدارس در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با صنایع در راستای تامین زیرساخت‌های آموزش و پرورش افزود: با توجه به زیان صنایع به دلیل ناترازی انرژی و قطعی آب و برق و گاز، اجرای تفاهمنامه‌های مذکور با مشکل مواجه شد که آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه مسئله کیفیت بخشی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای معلمان را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: بر این اساس تامین منابع مالی طرح از محل‌های دیگر در دستور کار مجموعه آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به عدم تحقق منابع اختصاص یافته به هنرستان‌ها در سال ۱۴۰۳ گفت: این تصمیم بر اساس منابع اعتباری در لایحه بودجه و بند موجود در این لایحه مبنی بر اختصاص ۱۰ درصد سود منابع انرژی اتمی به استان اخذ شد اما با حذف بند مذکور این موضوع اجرایی نشد.

وی در پایان به مدارس آموزش و پرورش که در اختیار سایر مجموعه‌ها قرار گرفته است، اشاره و خاطرنشان کرد: اولویت استان بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان است؛ لذا زیرساخت‌های این مجموعه نباید در اختیار آموزشگاه های غیردولتی و غیرمرتبط قرار گیرد.

خبرنگار: اسراء علیپور

انتهای خبر/

کد خبر: 1243857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =