اگر انرژی پاک در دسترس مردم بگذاریم به نفع مردم است

یوسف نوری، استاندار مازندران در جمع مدیران نفت و گاز استان گفت: اگر انرژی پاک در دسترس مردم بگذاریم به‌صرفه‌تر و به نفع مردم است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، یوسف نوری، استاندار مازندران در نشستی با حضور مدیران نفت و گاز استان به وضعیت زیرساخت‌های انرژی و برنامه‌های مرتبط به گازرسانی در استان مازندران پرداخت.

در این راستا استاندار مازندران از تحت پوشش قرار گرفتن ۹۹.۹ درصد خانوار شهری و ۹۷ درصد خانوار روستایی از گاز مصرفی خبر داد و گفت: در بخش شهری تنها بلده و گزنک فاقد گاز هستند اما ۷۰ درصد زیرساخت‌های آن انجام شده و در بخش روستایی برای ۳ درصد خانوار که گاز ندارند سهمیه نفت سفید تعیین شده و به آنها داده می‌شود.

نوری همچنین به اهمیت استفاده از صفحات خورشیدی و انرژی پاک تأکید و گفت: با افتتاح نیروگاه خورشیدی آب منطقه‌ای استان، ذهنیت اینکه نمی‌توان در استان مازندران نیروگاه خورشیدی تاسیس کرد از بین رفت.

در ادامه، نماینده عالی دولت در مازندران به مشکلات زیرساختی و نیاز به سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر اشاره کرد و افزود: به‌زودی یک نیروگاه ۶ مگاواتی در بابلسر و یک نیروگاه ۱۵ مگاواتی در دانشگاه علوم پزشکی ساری کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به‌جای گازرسانی در مناطق صعب‌العبور، انرژی پاک در دسترس مردم بگذاریم، بصرفه‌تر و به نفع مردم است.

استاندار مازندران گفت: بسته اقتصاد روستایی، بسته اقتصاد گردشگری و بسته رشد اقتصادی استان تاکنون تدوین شده است و تا هفته آینده بسته معدن و بسته راه و شهرسازی نیز به این لیست اضافه می‌شود.

نوری همچنین اشاره‌ای به اهمیت نظارت بر استفاده از بخاری‌های استاندارد در منازل و مدارس کرد و گفت: دهیاران باید بازرسی انجام دهند و بخاری‌های پرخطر را جمع‌آوری کنند.

نوری همچنین پیشنهاد کرد مناطق آزاد با شرکت‌های فراملی برای ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی در یکی از بنادر سه‌گانه ائتلاف و همکاری کنند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1243989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =