اجرای طرح‌های نوین آموزشی و تربیتی با همکاری دانشکده تعلیم و تربیت

سید علی المدرسی، معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، از آغاز سال تحصیلی جدید در ۲۸ مدرسه سما و سعادت با ۴۵۰۰ دانش‌آموز خبر داد، وی همچنین به اجرای طرح‌های نوین آموزشی و تربیتی با همکاری دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و رشد کمی و کیفی مدارس سما اشاره کرد.

سید علی المدرسی، معاون امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: سال تحصیلی جدید در ۲۸ مدرسه سما و سعادت استان یزد با حضور ۴۵۰۰ دانش‌آموز در ۷ شهر آغاز شده است. این مدارس با ۴۹۰ مربی و معلم و با همکاری دانشکده تعلیم و تربیت که ۱۹۰۰ دانشجو، ۶۵ دستیار آموزشی و ۱۳ عضو هیئت علمی دارد، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس بر اساس الگوهای دانشکده تعلیم و تربیت طراحی شده است. از جمله می‌توان به طرح آموزش مهارت‌های زندگی مبتنی بر حیات طیبه با ۲۵ فضیلت مهم اشاره کرد که متناسب با گروه‌های سنی مختلف اجرا خواهد شد.

المدرسی تصریح کرد: طرح‌های سماتیک، سماپ، سما پلاس، انستیتو تمدن، انیستیتو زبان و مهارت‌کده‌های دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های طراحی شده توسط دانشکده برای توسعه توانمندی‌های دانش‌آموزان به ویژه در ساعات بعد از مدرسه هستند که با نظارت اعضای هیئت علمی دانشکده در حال اجرا می‌باشند.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی یزد خاطرنشان کرد: دانشکده تعلیم و تربیت به عنوان نهاد الگودهنده، آموزش‌های لازم را برای تربیت معلم و دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی، مشاوره و سایر رشته‌های مرتبط ارائه می‌دهد. اعضای هیئت علمی دانشکده نیز در عرصه‌های مختلف تربیتی مدارس، مراکز مشاوره و انستیتوها حضور فعال دارند.

وی در پایان از رشد ۲۰ درصدی تعداد دانش‌آموزان مدارس سما در شهرستان‌های استان و ارتقای ۱۰ درصدی کیفیت آموزشی این مدارس نسبت به سال گذشته خبر داد و این موفقیت‌ها را مرهون حمایت‌های ریاست و هیئت رئیسه دانشگاه، تلاش‌های همکاران دانشکده، دستیاران آموزشی، کارکنان و معلمان دانست.

خبرنگار: اسراء علیپور

انتهای خبر/

کد خبر: 1244677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =