اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد / آشکار شدن ضعف‌های دفاعی اسرائیل و شکست‌ناپذیری موشک‌های هایپرسونیک ایران

لمیس جدید با تاکید بر این مسئله که اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد، در مورد واکنش آنها به عملیات وعده صادق 2 گفت: اسرائیل به تنهایی توانایی اقدام علیه ایران را ندارد و و از طرف اکنون همه متوجه شده‌اند که در مورد سیستم دفاعی آنها اغراق شده و همچنین موشک‌های هایپرسونیک ایرانی شکست ناپذیر هستند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جمهوری اسلامی ایران پس از حدود 2 ماه خویشتنداری سرانجام در پاسخ به ترور شهید هنیه سرزمین‌های اشغالی را با صدها موشک هدف قرار داد. تعداد و نوع موشک‌های استفاده شده در این عملیات بی‌سابقه بود و بر اساس تایید رسانه‌های غربی، بیش از 90 درصد موشک‌ها با عبور از سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی به اهداف خود اصابت کردند. بر خلاف رویه صهیونیست‌ها که مراکز جمعیتی را هدف قرار می‌دهند، اهداف عملیات ایران صرفا پایگاه‌های امنیتی و نظامی موثر در اقدامات تروریستی رژیم در ماه‌های اخیر بود.

همزمان با عملیات موشکی ایران که شادی را در سراسر منطقه به ارمغان آورد، حملاتی از سوی سایر گروه‌های مقاومت نیز علیه مواضع رژیم انجام شد. اسرائیل پس از حمله ایران اعلام کرد که به آن پاسخ خواهد داد؛ هر چند که در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید شده بود «چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد». «لمیس جدید» –تحلیلگر عرب‌تبار ساکن ژنو- در گفتگو با ایسکانیوز به سوالاتی در مورد «عملیات وعده سادق 2» پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل منتظر موشک‌های پیشرفته‌تر مقاومت باشد / نقش انصارالله در مبارزه با رژیم صهیونیستی برجسته‌تر خواهد شد؟

وی در خصوص تاثیر این عملیات اظهار کرد: اسرائیل از مدت‌ها پیش که تشدید خطرناک خود را در منطقه افزایش داد، همه رسانه‌های داخلی را از گزارش دادن یا گرفتن فیلم یا عکس منع کرده و به همین دلیل نمی‌توان میزان آسیب وارد شده به رژیم را ارزیابی کرد. این تحلیلگر مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد، گفت: اسرائیل بر اساس محاسبه خود مبنی بر اینکه ایران دست به انتقام نخواهد زد، شرارت‌های خود را افزایش داد.

لمیس جدید در تحلیل چرایی تاخیر ایران به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی گفت: ایران کشوری است که برای هر اقدام خود محاسبات استراتژیک انجام می‌دهد و نمی‌خواهد اتحادهای منطقه‌ای و بین المللی خود را در شرایط شکست قرار دهد. وی افزود: در مقابل، اسرائیلی‌ها می‌داند که دست به هر اقدامی هم بزنند، دولت آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد. از نظر این تحلیلگر ساکن ژنو، رژیم اسرائیل از حضور یک رئیس جمهور ضعیف در آمریکا آمریکا و بلاتکلیفی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آتی سوء استفاده می‌کند تا از این طریق و با تشدید تنش به اهداف خود دست یابد.

وی در خصوص ادعای نتانیاهو مبنی بر حمله به ایران تصریح کرد: اولا اسرائیل به تنهایی توانایی انجام چنین کاری را ندارد و ثانیا تصورات از سیستم دفاعی آنها اغراق شده است و آنها اکنون متوجه شده‌اند که موشک‌های هایپرسونیک ایرانی در چنین شرایط دفاعی شکست ناپذیر هستند. از نظر این کارشناس مسائل بین الملل، بدون تردید تحولی بزرگ و آسیب روحی شدید در سرزمین‌های اشغالی رخ داده و با وجود اینکه ایران عملیات‌های ایران هرگز غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد، اما پیام [این عملیات] به صورت کامل و موثر به اسرائیل رسیده است.

لمیس جدید خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها طبق معمول مدعی شدند که هیچ آسیب واقعی رخ نداده و اسرائیلی‌ها نیز گفتند که در زمان مناسب پاسخ خواهند داد. وی افزود: به هر حال، این حرکت برای بازیابی اعتماد عمومی مقاومت در جهان عرب و حفظ وجهه ایران در منطقه بسیار ضروری بود و بر خلاف اینکه آنها همیشه مدعی پاسخ دادن هستند اما قطعا می‌توان گفت که تا بر طرف شدن شوک ناشی از عملیات ایران صبر می‌کنند و با متحدان خود در منطقه و غرب گفتگو خواهند کرد.

این تحلیلگر عرب‌تبار در مورد اقدامات اسرائیل و متحدانش در روزهای آتی اظهار کرد: آنها به شدت نگران حمله ایران به پایگاه‌های محل نگهداری جنگنده‌های اسرائیلی هستند و اکنون دریافته‌اند که موشک‌های ایرانی به سرعت می‌توانند آنها را مورد اصابت قرار دهند؛ بنابراین احتمالا در فکر پایگاه‌های جایگزین در قبرس باشند و همچنین احتمال هماهنگی بیشتر و مشارکت منطقه‌ای با ترکیه نیز وجود دارد.

وی عملیات موشکی ایران را «یک برکت آسمانی» نامید و تاکید کرد که جنبه‌های اقتصادی جنگ اخیر برای اسرائیل را هم باید در نظر گرفت؛ نتانیاهو در تلاش است تا به جهان نشان دهد که اسرائیل کشوری قوی و باثبات است و اسرائیل این ظرفیت را دارد که ایمن و قوی بماند تا بتواند گذرگاهی برای پروژه اقتصادی در منطقه به ویژه در حوزه‌های انرژی و نفتی باشد. وی افزود: اما رتبه بندی اعتباری اسرائیل روز به روز در حال کاهش است و اقتصادش نیز متحمل خسارات بزرگی شده و امنیت آن هرگز تضمین نخواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل در انتها با بیان اینکه اسرائیل با ترور و کشتار مردم تلافی می‌کند، توصیه کرد آنها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند به هر هدفی دست پیدا کنند و این حربخ جنگ روانی صهیونیست‌هاست؛ بنابراین احتمال تداوم ترورها وجود دارد و از طرف دیگر باید مراقب بود اختلاف‌نظرها در ایران علنی نشود زیرا اسرائیل از آن استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =