یوونتوس پوگبا را نمی‌خواهد!

بانوی پیر هافبک فرانسوی خود را با وجود کاهش مدت زمان محرومیتش نگه نخواهد داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ یکی از مهمترین اخبار روز گذشته (جمعه) فوتبال اروپا کاهش محرومیت پل پوگبا به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ از ۴ سال به ۱۸ ماه بود. او ماه آگوست سال ۲۰۲۳ به دلیل استفاده خودسرانه از یک دارو (بدون مشورت با پزشکان باشگاه) به چهار سال محرومیت از تمام فعالیت‌های ورزشی محکوم شد اما فرجام‌خواهی‌اش از دادگاه حکمیت ورزش (CAS) نتیجه داد و این محرومیت به کمتر از نصف کاهش یافت. بنابراین پوگبا به صورت رسمی اجازه دارد که ماه مارس سال ۲۰۲۵ به میادین برگردد.

بیشتر بخوانید

پوگبا در آستانه بازگشت به میادین

با وجود کاهش محرومیت پوگبا، به نظر می‌رسد که باشگاه یوونتوس تمایلی به حفظ او ندارد. در همین راستا، سایت خبری کالچومرکاتوی ایتالیا مدعی شده با توجه به اینکه ستاره سابق منچستریونایتد یکی از بازیکنانی است که بالاترین حقوق را از یوونتوس می‌گیرد، بازگشت او به این تیم می‌تواند ساختار مالی بیانکونری را با مشکلاتی غیرمنتظره مواجه کند. از این رو رسانه ایتالیایی پیش‌بینی کرده است که یوونتوس با توافقی دوجانبه با پوگبا قرارداد او را فسخ خواهد کرد.

طبق ادعای کالچو مرکاتو، مدیران باشگاه یوونتوس انتظار نداشتند که محرومیت پوگبا تا این اندازه کاهش پیدا کند. در حال حاضر یوونتوسی‌ها عملاً حقوقی به پوگبا نمی‌پردازند اما با پایان محرومیت هافبک فرانسوی بانوی پیر دوباره ملزم به پرداخت کامل حقوق او خواهد شد که رقمی نزدیک به ۱۰ میلیون یورو در سال است؛ یعنی برابر با حقوق دوشان ولاهوویچ مهاجم صرب تیم که اکنون بیشترین دریافتی را دارد. محرومیت پوگبا زمانی به پایان می‌رسد که هنوز دو ماه به پایان فصل باقی مانده اما بسیار بعید است که او بتواند خودش را به برنامه‌های تاکتیکی تیاگو موتا تحمیل کند به ویژه که یووه در پست او تئون کوپمینرس را دارد و کنان ییلدیز هم می‌تواند در آن منطقه بازی کند. علاوه بر این دو نفر، داگلاس لوئیز هم که مانند کوپمینرس در تابستان به راه‌راه‌پوشان تورین پیوست نیز می‌تواند در پست پوگبا بازی کند.

حکم CAS برای پوگبا به منزله نجات از کابوسی بود که می‌توانست عملاً به دوران بازیگری‌اش خاتمه دهد. پوگبای ۳۱ ساله در صورت بخشیده نشدن تا ماه آگوست سال ۲۰۲۷ امکان بازگشت به میادین را نداشت یعنی زمانی که ۳۴ ساله می‌شد. او در واکنش به این موضوع گفت: سرانجام کابوس تمام شد. بعد از اعلام حکم CAS، بی‌صبرانه منتظر روزی هستم که دوباره بتوانم رؤیاهایم را دنبال کنم. همیشه می‌گفتم که ناآگاهانه قوانین آژانس مبارزه با دوپینگ را نقض کرده‌ام و دلیل آن هم مصرف مکملی بود که یک پزشک برایم تجویز کرد و هیچ تأثیری هم روی افزایش قوای جسمی مردان ندارد. با تمام توانم بازی خواهم کرد اما این را هم می‌پذیرم که مرتکب تخلف شده‌ام. مایلم مراتب تشکر و قدرانی‌ام را از قضات دادگاه حکمیت در ورزش اعلام کنم. این اتفاق، مقطعی پراسترس را در زندگی من ساخت چون احساس می‌کردم همه آن چیزهایی که سخت برای ساختن‌شان تلاش کرده بودم، در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1244943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =