قالیباف: نماز جمعه‌ نصر روشن‌ترین جلوه‌ اتحاد و اقتدار ملی بود /  ایران دست از حمایت از مردم لبنان و غزه برنمی‌دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نماز جمعه‌ نصر با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روشن‌ترین جلوه‌ی اتحاد و اقتدار ملی بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد که موارد کاری آن به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید:

طرح رجیستری تلفن همراه در مجلس بررسی می‌شود

ادامه بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تجارت

انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها 

قالیباف: نماز جمعه‌ نصر روشن‌ترین جلوه‌ اتحاد و اقتدار ملی بود

محمدباقر قالیباف امروز یکشنبه - ۱۵ مهرماه - در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی و نطق پیش از دستور خود گفت: نماز جمعه این هفته رهبر حکیم انقلاب اسلامی، روشن ترین جلوه اقتدار و اتحاد ملی بود. باردیگر مردم ایران حماسه وحدت آفریدند و زن و مرد و پیر و جوان با سلیقه‌های سیاسی مختلف برای حفظ کیان وطن، پشت رهبری حکیم و شجاع نماز وحدت خواندند و جمعه تاریخی نصر را برای ایران اسلامی رقم زدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا شاهد بود ایران عزیز ما با پشتوانه وجود رهبر انقلابی با درایت و ملتی هوشمند و با غیرت، قوی و سربلند است و نیروهای مسلح به پشتوانه این دو نعمت، دلگرم و قدرتمند هستند.

وی یادآور شد: دشمنان چنین کشوری حتی اگر با خطای محاسباتی دست به ماجراجوهای مقطعی علیه کشور ما بزنند، نمی‌توانند به استقلال و عزت ملی ما و مسیر کلی کشور خدشه‌ای وارد کنند.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب باید همه ما تاکید کنیم که تفرقه سیاست دشمن است و تفرقه میان آحاد جامعه، میان دولت و ملت، میان گروه‌ها و احزاب در جامعه اسلامی و میان ملت‌ها و دولت‌های اسلامی، سمی مهلک است.

قالیباف یادآور شد: همان جنایتکار اشغالگری که شهید هنیه را به شهادت می‌رساند، شهید نصرالله را  نیز شهید می‌کند، آنها با شیعه و سنی با انسانیت، با شرافت و با صلح  دشمن هستند و اتحاد باید بر این اساس مستحکم شود.

یوم الله جمعه به دشمن پیام اقتدار داد و برای جامعه آرامش به ارمغان آورد

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هوشمندی رهبر شجاع انقلاب مبنی بر برگزاری خطبه‌های نمازجمعه و تاریخ سازی مردم در این یوم الله به دشمن پیام اقتدار داد، برای جامعه آرامش به ارمغان آورد و در جبهه‌ی مقاومت روحیه‌ی امید تزریق کرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: اینجانب در برابر چنین رهبر و مردمی سر تعظیم فرود می‌آورم و خداوند کریم را سپاس می‌گویم و وظیفه خودم می‌دانم که ابتدا به خودم  و سپس به دیگر مسئولان کشور نسبت به حل مشکلات عدیده‌ای که این مردم نجیب دارند به خصوص در حوزه‌ی اقتصادی متذکر شوم و از خداوند متعال مسئلت دارم هرگز شاهد روزی نباشیم که ما مسئولان کشور آن را بدون دغدغه‌ حل مشکلات مردم به فردا برسانیم.

تامین امنیت و آرامش مردم، خدمت بزرگ پلیس به کشور است

قالیباف با تبریک فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی به نیروهای و تمام نیروهای کادر و وظیفه فرماندهی انتظامی، تصریح کرد: تامین امنیت و آرامش مردم خدمت بزرگ پلیس به کشور است. برای تمامی این عزیزان در عمل به این وظیفه خطیر، آرزوی توفیقات روزافزون دارم و همچنین یاد و خاطره شهدای مظلوم و جان برکف فراجا را گرامی می‌دارم.

وی با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر خاطرنشان کرد:  روستاییان پرتلاش و عشایر غیور ضامن بالندگی جامعه هستند و نقش بی بدیل آنها در امنیت غذایی، حفاظت و حراست از فرهنگ بومی، پاسداری از مرزها و حفظ میراث فرهنگی کشور بر همگان روشن است.

انتقاد سلیمی درباره لایحه دولت پیرامون تغییر یک قانون

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری اظهار کرد: در اصل ۱۱۲ قانون اساسی آمده است که در مواردی که مصوبات مجلس توسط شورای نگهبان خلاف موازین شرعی یا قانون اساسی باشد و مجلس بر آن اصرار کند، آن مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مصوبات مجمع تشخیص روشن است که بر مدار مصلحت است؛ براساس رویه مجمع معمولاً مصوبات مجمع که یک سال معطل شود به دلیل اینکه مصلحت زمان دارد بعد از یک سال بایگانی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ شأن مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده‌ها حاکی است که به هر کیفیت لوایح پالرمو و cft دوباره در مجمع مطرح شده است؛ حرف ما این است که با توجه به اینکه زمان گذشته است، این لایحه باید به مجلس بازگردد و از طریق مجلس درباره آنها اقدام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر دیگری عنوان کرد: بر اساس اصل ۷۱ اختیار قانونگذاری به مجلس واگذار شده است؛ ما شاهدیم که اتفاقاتی در حال وقوع است و مثلاً در مورد بازنشستگان ما در برنامه هفتم مصوبه‌ای داشتیم و در حالی که هنوز جوهر این مصوبه خشک نشده است لایحه دو فوریتی از سوی دولت مطرح شده است تا مواردی که درباره بازنشستگان به تصویب رسید با وجود اینکه منابع آن نیز تعیین شده است را تغییر دهند.

سلیمی در تذکر دیگری گفت: شنیده شده است که دولت قصد دارد لایحه‌ای یک فوریتی به مجلس ارائه دهد آن هم برای رفع مشکل یک نفر در مجلس؛ این در حالیست که قانون انتصابات در مشاغل حساس وجود دارد و از سوی دیگر نیز این که در ابتدا فردی منصوب شود سپس قانون را تغییر دهید حتما با حفظ شأن مجلس مغایرت دارد و این موضوع تلویحا نشانگر آن است که اقدام آقایان در دولت برای انتصاب یک فرد اقدامی غیرقانونی است و به همین خاطر نیاز دیدند تا قانون را تغییر دهند.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات سلیمی عنوان کرد: درباره مجمع روال قانونی انجام می‌شود و زمانبندی آن نیز براساس آیین نامه داخلی مجمع بررسی می‌شود. اما چون مصوبات مجمع بر اساس مصلحت است زمان دارد و قید زمان نیز تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: درباره لایحه دو فوریتی درباره بازنشستگان تا جایی که من مطلع و پیگیر شدم دوستان در دولت لایحه‌ را پس گرفتند؛ در این خصوص لازم است که حتما آقای تاج‌گردون به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کند. در این زمینه اگر لازم شد من نیز در جلسات مربوطه حضور خواهم یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث دیگری که اشاره شد و مهم است؛ حتماً برای یک نفر قانونگذاری نمی‌شود بلکه بحث کلی درباره تابعیت قهری مطرح است که مجلس و دولت باید آن را بحث و دنبال کنند. فعلاً آنچه که باید اجرا شود قوانین فعلی است.

حاجی دلیگانی: ایران دست از حمایت از مردم لبنان و غزه برنمی‌دارد

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: همانطور که امام مسلمانان جهان گفت ما تحت هیچ شرایطی دست از حمایت از مردم مظلوم لبنان و غزه برنمی‌داریم.

وی افزود: مردم به ما مراجعه کرده و درخواست باز شدن راه‌های کمک به مردم مظلوم اعم از نیروی انسانی، مالی و نقدی را دارند.

حاجی دلیگانی همچنین از وزیر خارجه برای سفر اخیرش به لبنان و سوریه قدردانی کرد.

بدری: دولت به قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عمل کند

صدیف بدری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری گفت: به نوبه خود از اقدامات مقتدرانه سپاه عزیز و نیروهای مسلح قهرمان در عملیات وعده صادق ۲ تشکر می‌کنم. انصافاً مردم عزیز ایران اسلامی از این کار مقتدرانه خیلی خوشحال شدند و پاسخ دندان شکنی به اسرائیل غاصب داده شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: علیرغم اینکه مجلس صراحتاً قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرده و محل منبع درآمد را تعیین کرده است ولی دولت به آن عمل نمی‌کند. خواهش می‌کنم که دولت محترم عنایت داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: همچنین مطالبات گندمکاران و کشاورزان عزیز پرداخت نشده است. بحث مطالبات سیب‌زمینی کاران اردبیل نیز بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است و چندین ماه است که متاسفانه دولت این مطالبات را پرداخت نکرده است. همچنین گلایه مردم عزیز از کددار نمودن نخبگان و جوانان این کشور در آزمون آموزش و پرورش جدی است. این‌ها آینده این کشور هستند و نباید اینگونه با آنان برخورد شود.

قالیباف: مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می‌کند

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در برنامه هفتم توسعه موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید که مبالغی علی‌الجساب برای بازنشستگان لشکری و کشوری واریز شده اما بازنشستگان تامین اجتماعی فراموش شده‌اند.

وی یادآور شد: طبق بودجه باید دولت ۱۳۰ همت به تامین اجتماعی پرداخت ‌کند؛ تاکنون نزدیک به ۳۰ همت به صورت نقدی و اوراق پرداخت شده و مابقی مانده است که تامین اجتماعی علت را نداشتن بودجه بیام می‌کند.

حاجی دلیگانی در ادامه خواستار برگزاری جلسه‌ای با رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر رفاه و رییس سازمان تامین اجتماعی، تامین اجتماعی نیروهای مسلح و رییس صندوق بازنشستگی شد تا علت تاخیر در پرداخت‌ها مشخص شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: به طور حتم این جلسه برگزار خواهد شد و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت، امیدواریم این مشکل حل شود.

کد خبر: 1245071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =