همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران برگزار شد

 همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران امروز ۱۵ مهرماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران امروز(یکشنبه ۱۵ مهرماه) در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

آمریکا به دنبال گسترش جنگ و حمایت از نسل‌کشی اسرائیل است

فواد ایزدی، استاد دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا، در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران به بررسی وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی و چالش‌های منطقه‌ای پرداخت.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین مشکل اسرائیل است و این واقعیتی است که مقامات این رژیم خود بارها به آن اذعان کرده‌اند.

ایزدی همچنین خاطرنشان کرد: تمرکز نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، بر ایران باعث جلب توجه جهانی به سمت کشور ما شده و این مسئله فرصتی برای ایران است.

وی در ادامه با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال بحران خاورمیانه، افزود: آمریکا از ابتدا ادعا می‌کرد که خواهان گسترش جنگ نیست، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در عمل برعکس آن رفتار کرده است. تمامی حملات به لبنان و میدان‌داری‌های اخیر، با هدایت و طراحی آمریکا صورت گرفته است.

ایزدی با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر تلاش برای برقراری آتش‌بس، آن را صرفاً یک عملیات روانی توصیف و اظهار کرد: هدف اصلی آن خرید زمان برای رژیم صهیونیستی بوده تا نسل‌کشی و جنایات خود را به اتمام برساند.

او همچنین درباره چالش‌های جنگ در منطقه تأکید کرد که نباید در فریب تله جنگ گرفتار شد و گفت: برخی در راستای همین موضوع می گویند اگر بخواهیم واکنشی نشان دهیم، در زمین نتانیاهو بازی خواهیم کرد که این همان عملیات روانی آمریکا است. افکار عمومی جهان اکنون کاملاً به جنایات رژیم صهیونیستی واقف هستند.
ایزدی با اشاره به شرایط پیش از آغاز عملیات وعده صادق دو نیز بر لزوم اعتماد به مسئولان کشور تأکید داشته است و ادامه داد: در خصوص مباحث مختلف باید این موضوع را رعایت کنیم.

صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است

محمدجواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مسیر جهاد باید بر اساس بصیرت باشد و این جهاد دارای چند جزء قوام بخش است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت واقعیت‌ها افزود: باید وضعیت را واقع‌بینانه بشناسیم، زیرا دشمن گاهی تصویری غیرواقعی از اوضاع به ما نشان می‌دهد. بصیرت نخستین شرطش داشتن نگاهی واقع‌بینانه است.

لاریجانی ادامه داد: جزء دوم قوام بخش بصیرت، حفظ هدف در بستر زمانی است و جزء سوم، آگاهی از وظایف است. پس از دانستن وظایف، باید برای انجام آن‌ها قیام کنیم. در جهاد، پرچم بصیرت را باید برافرازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فشارهای اقتصادی و تهدیدات دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز با فشارهای اقتصادی مواجه هستیم و دشمنان به سرزمین‌های دوستان ما حمله می‌کنند.

دبیر اسبق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: در تاریخ ۴۰۰ ساله گذشته، هیچ‌گاه این قدرت در منطقه وجود نداشته که اراده دول مستکبر را تغییر دهد.

لاریجانی با اشاره به تصورات ابتدایی غرب و برخی در داخل کشور پس از انقلاب اظهار داشت: باید این واقعیات اجتماعی را به جوانان توضیح دهیم. غربی‌ها پس از ۳۰ سال متوجه شدند که این حکومت، تحولی در منطقه است و دکترین مقاومت یکی از نوآوری‌های بزرگ امام خمینی (ره) است.

وی در ادامه توضیح داد: دکترین مقاومت دو پایه مهم دارد. پایه اول این است که ریشه اصلی تحقیر و عقب‌ماندگی جهان اسلام، سیاست‌های مستکبرین است. رکن دوم این است که پس از شناخت این ریشه، باید برای اصلاح آن قیام کنیم. جمهوری اسلامی اولین پیروزی دکترین مقاومت بود که بعداً در منطقه گسترش یافت.

لاریجانی همچنین درباره محاصره لبنان گفت: رژیم صهیونیستی این استراتژی را در پیش گرفته و ما با آن مخالف هستیم. وزیر خارجه ما با قدرت و علیرغم تهدیدات به بیروت سفر کرد و رفتن عراقچی به لبنان و سوریه اقدام درستی بود.

وی با تأکید بر اینکه صهیونیسم بین‌المللی فراتر از تصمیمات رژیم صهیونیستی است، گفت: بایدن تأکید کرد که رژیم صهیونیستی حیاتی است و اگر تشکیل نشده بود، ما باید آن را تشکیل می‌دادیم. داعش نیز یک پروژه دقیق از سوی غرب بود.

امیدواریم با همکاری همه‌جانبه، فضای پرامید و بانشاطی را در دانشگاه ایجاد کنیم

سید حسین حسینی، سرپرست دانشگاه تهران، در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران که در سالن شهید رئیسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: رفتار ما استادان، می‌تواند تعدیل‌کننده وضعیت و شرایط باشد.

وی گفت: متأسفانه به فضای ناامیدی دامن زده می‌شود و یکی از مهم‌ترین مسائل ما در دانشگاه است. ثروت کشور، سرمایه انسانی است و ما در درون دانشگاه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم. حسینی با بیان اینکه باید امیدآفرینی را در صدر توجه قرار دهیم، افزود: امیدواریم با همکاری همه‌جانبه، فضای پرامید و بانشاطی را در دانشگاه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =