مهاجرانی: بخشی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش‌ و پرورش پرداخت شد

سخنگوی دولت اظهار کرد: ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش‌وپرورش در سال ۱۴۰۲، با تلاش‌های سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: دولت مصوب کرد یک بسته حمایتی در اختیار خانواده‌های جان‌باختگان حادثه انفجار معدن طبس قرار بگیرد تا قدری غم و سختی فقدان این عزیزان کاهش یابد.

بیشتربخوانید:

هشدار جدی آموزش و پرورش به معلم بلاگرها

وی افزود: همچنین با رأی اعتماد هیئت وزیران، آقایان غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی، حسینعلی امیری استاندار فارس و محمدرضا بابایی استاندار یزد شدند.

مهاجرانی درباره برنامه‌های سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: برنامه سفرهای ریاست‌جمهوری در حال طراحی است از آنجایی که چند سفر پشت سر هم خارجی برای رئیس‌جمهور اتفاق افتاد از جمله سفر به نیویورک، قطر و سفری که جمعه پیش رو دارند، سفرهای استانی هم در راستای منویات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: سفرهای استانی با برنامه انجام خواهد شد نه اینکه که فقط به استانی برویم و قول‌هایی بدهیم که پشتوانه و امکان تحقق آن وجود نداشته باشد.

سخنگوی دولت بیان کرد: این نکته مهم است که اگر دولتی قولی را بدهد اما نتواند آن را محقق کند ممکن است در لحظه این قول احساس خوشحالی به وجود بیاورد اما در بلندمدت باعث می‌شود هم اعتبار دولت دچار خدشه شود و هم رابطه دولت و ملت دچار آسیب خواهد شد.

مهاجرانی عنوان کرد: در سفری که رئیس‌جمهور انجام خواهند داد دیدارهای چندجانبه‌ای را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور در اولین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش شرکت کرد، اظهار کرد: ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش‌وپرورش در سال ۱۴۰۲، با تلاش‌های سازمان برنامه‌وبودجه، بانک مرکزی و وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت شد.

پرداخت مطالبات گندم‌کاران بررسی می‌شود

مهاجرانی در ادامه تصریح کرد: پرداخت به گندم‌کاران هم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حل شود.

سخنگوی دولت در خصوص تعیین سقف جدید برای سوخت‌گیری خودروها در روزهای گذشته، گفت: ما در کشور ناترازی‌های جدی داریم، ولی همان‌طور که رئیس‌جمهور قول داده‌اند، قبل از کار کارشناسی هیچ تصمیمی گرفته نمی‌شود. بعد از حمله موشکی ایران اتفاقی که در مسئله بنزین رخ داد به دلیل حجم زیاد تقاضا بود که باید مدیریت می‌شد.

وی همچنین به بیان آخرین وضعیت فیلترینگ در دولت چهاردهم پرداخت و خاطرنشان کرد: موضوع فیلترینگ در جلسه هیئت دولت مطرح شد که وزیر ارتباطات در حال پیگیری است. رئیس‌جمهور بر همان عهدی که بستند، هستند.

مهاجرانی درخصوص ناپایداری بازار ارز با توجه به عملیات موشکی ایران گفت: با توجه به بُعد قضیه، میزان تغییر دو، سه هزارتومانی که در بازار ارز اتفاق افتاد تغییر بسیار کمی بود و می‌توان گفت بازار دچار نوسانات خیلی جدی نشد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: درعین‌حال همه اینها به سیاست‌های کلی که در راستای بسته اقتصادی دولت است برمی‌گردد و کارهایی روی آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =