خودروی مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی ساکن در آمل آغاز به کار کرد

خودروی مجهز به سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی ساکن در سطح شهر آمل، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، دو دستگاه خودروی مجهز به سامانه مکانیزه و دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن در سطح شهر آمل آغاز به کار کرد.

این خودروها در پی نارضایتی و مطالبه جدی شهروندان بابت مشکلات ترافیکی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه و غیره از شهرداری و پلیس راهور شهرستان آمل تهیه و به صورت آزمایشی آغاز به کار کردند.

آیین رونمایی از این خودروها با حضور سرهنگ نصرالله بیگلری، رئیس پلیس راهور مازندران، ذات‌الله زارعی فرماندار، سرهنگ باید، رئیس پلیس راهور، علی داودی، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان آمل برگزار شد.

بیگلری، رئیس‌ پلیس راهور مازندران در این‌باره بیان کرد: این خودروها با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مانند توقف ممنوع، پارک دوبل، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، توقف بر روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون، خودروهای متخلف را جریمه و پیامک آن بلافاصله برای راننده متخلف ارسال خواهد شد.

سرهنگ نصرالله بیگلری، ضمن بیان مزایای استفاده از این سامانه افزود: خودروهای ثبت تخلف حین عبور و مشاهده تخلفات ساکن رانندگان، بدون اغماض، با سرعت و بدون‌ چالش و بروز حق و ناحق به اعمال قانون در مسیرهای پُرتخلف شهر، به منظور روان‌سازی جریان ترافیک در معابر پرتردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار انجام میدهند. ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از گره‌های ترافیکی در سطح شهر، از جمله مزایای بکارگیری این سامانه است.

وی، ضمن ابراز امیدواری در کاهش تخلفات رانندگی با استفاده از این خودروها، بیان کرد: امیدواریم با بکارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی، ایجاد انضباط، ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

رئیس پلیس راهور مازندران، با تاکید بر لزوم هوشمندسازی تجهیزات ترافیکی هوشمند، افزود: با توجه به محدودیت تعداد نیروهای پلیس راهور، تنها راه افزایش عملکرد پلیس در اعمال قانون و برخورد سریع با متخلفان، استفاده از خودروهای مکانیزه است و بررسی‌ها نشان داده که وجود این خودروها درکنار پلیس درکنترل ترافیک شهر تاثیرگذار است.

بیگلری خاطرنشان کرد: براساس قانون، با پیشنهاد پلیس، شهرداری که یکی از وظایفش همکاری با پلیس در تامین امنیت ترافیکی شهر و علایم و تجهیزات موردنیاز است، بافعال شدن دو دستگاه خودرو مجهز به سامانه ثبت تخلفات ساکن آمل، بعد از شهر قائمشهر، دومین شهر مازندران است که به همت شهرداری آمل و همراهی فرمانداری ویژه و پلیس راهور به این سامانه مجهز شده است.

خبرنگار: علی حسن‌نیا

انتهای پیام/

کد خبر: 1245636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =