مرکز آموزش عالی مهارتی علوم پزشکی در دانشگاه آزاد ایلام راه اندازی می شود/اجرای طرح شیلاتی واحد ایوان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از اخذ مجوز راه اندازی مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی در این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص فعالیت های این استان در حوزه درآمدهای غیرشهریه ای اظهار کرد: مهران به‌عنوان قطب مذهبی و گردشگری در کشور شناخته شده و بیشتر از ۶۰ درصد تردد زائران در زمان اربعین از مرز مهران صورت می‌گیرد. در همین راستا یک ساختمان نیمه‌کاره داشتیم که به هتل تبدیل شد و اکنون به‌عنوان یک مرکز اقامتی در مهران فعالیت دارد.

طرح شیلاتی واحد ایوان اجرایی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان، ۴ طرح اقتصادی برای سرای نوآوری مصوب کردیم که طی ۳ ماه گذشته مجوز این سرا را دریافت و اکنون در حال تامین اعتباریم. طرح شیلاتی واحد ایوان، تکمیل مجموعه بوم‌گردی واحد دره‌شهر، احداث زمین فوتبال رو باز در واحد ایلام و تاسیس مجموعه پرورش قارچ از جمله این طرح ها است.

۱۵ رشته جدید اضافه شد

ناصری افزود: در طول سال گذشته، ۱۵ رشته جدید به جمع رشته‌هایمان اضافه شده است. در حوزه پژوهشی نیز قراردادهای پژوهشی با ادارات و دستگاه‌ها منعقد شده و بخش قابل توجهی از کارهای شهرداری‌ها در استان مانند طراحی به دانشگاه آزاد اسلامی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت نیز اکثر آموزش‌های مجموعه استانداری نیز برعهده دانشگاه آزاد است، اضافه کرد: همچنین آموزش سازمان نظام مهندسی در دانشگاه برگزار شده و مجوز مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی از وزارت بهداشت را نیز دریافت کرده و در حال طی مراحل راه‌اندازی آن هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان ایلام بیان کرد: در حوزه فناوری باید گفت تجهیزات خوبی را در مرکز رشد واحدهای فناور با حمایت معاونت علمی ستاد کل نیروهای مسلح مستقر کرده‌ایم اما تمرکز اصلی‌مان بر واحد ایلام است. با توجه به تعداد اندک اعضای هیات‌علمی فناور در واحدها و مراکز، در نظر داریم تا با کمک همکاران هیات‌علمی واحد ایلام بتوانیم در ایوان، دهلران و دره‌شهر کارها را جلو ببریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه واحد دره‌شهر به‌عنوان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، در هیات امنا مصوب شد از فروش یک زمین مازاد در دره‌شهر بتوانیم مجموعه گردشگری و بوم‌گردی آنجا را تکمیل و تجهیز کنیم.

ناصری افزود: در استان ایلام عمده رشته‌ها کاملا کاربردی و متناسب با نیاز استان هستند. در حوزه کمبود معلم خوشبختانه تعداد زیادی از دانشجویان‌مان در رشته آموزش معلمان، آموزش ابتدایی و علوم تربیتی جذب آموزش و پرورش شدند و این نشان می‌دهد متناسب با نیاز استان فعالیت داشته‌ایم.

استقرار ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد ایلام

وی با اشاره به اینکه ۱۶ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در مرکز رشد دانشگاه آزاد ایلام فعال هستند، گفت: اخیرا معاونت علمی سپاه پاسداران نیز در این مجموعه شرکتی را فعال کرده که بسیاری از اقدامات دانش بنیان را در حوزه صنعت نفت، کشاورزی و صنایع مختلف پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =