جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مردم فلسطین و جبهه مقاومت بوده

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: جهان اسلام با ایجاد پروژه‌ای گسترده و متحد شدن، می‌تواند در برابر استعمار غرب و صهیونیسم مقاومت کند و به پیروزی برسد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، ناصر ابوشریف عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران‌ روز دوشنبه(۲۳ مهرماه) در کنگره بین‌المللی "امت مقاومت" که در کرمانشاه برگزار شد؛ اتحاد امت اسلامی را تنها راه شکست استکبار عنوان کرد و گفت: جهان اسلام با ایجاد پروژه‌ای گسترده و متحد، می‌تواند در برابر استعمار غرب و صهیونیسم مقاومت کند و با شکل‌گیری این اتحاد، پیروزی نهایی قطعا از آن امت اسلامی خواهد بود.

ابوشریف با اشاره به اینکه امت اسلامی برای جایگزینی برنامه خود به جای استعمار غرب و صهیونیست نیازمند یک پروژه اسلامی است، افزود: امت واحده اسلامی برای پروژه خود پس از پیروزی نیازمند برنامه‌ای منسجم است که این پروژه باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کشورهای اسلامی را در یک امت واحده متحد کند و پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: پروژه‌های استعماری غرب به‌ویژه آمریکا و انگلستان، طی سال‌های متمادی به تضعیف کشورهای اسلامی پرداخته‌ و به دنبال ضربه زدن به جهان اسلام، تجزیه و غرب زدگی کشورهای اسلامی بوده است‌.

وی تلاش برای تجزیه کشورهای منطقه، گسترش فرهنگ غرب‌زدگی و ایجاد تفرقه در بین کشورهای اسلامی را مهم‌ترین ابزارهای غرب علیه مسلمانان عنوان کرد و اضافه کرد:️ کشورهای غربی همواره تلاش کرده‌اند که با ایجاد فتنه و تفرقه، از اتحاد بین کشورهای اسلامی جلوگیری کند.

ابوشریف خاطرنشان کرد: در حالی که دین اسلام و قرآن کریم همواره به وحدت جامعه اسلامی و موضوع امت واحد تأکید نموده است، اما متاسفانه در سالیان اخیر ما نیز در این بازی غربی‌ها افتاده‌ایم و بیشتر از آنکه به قرآن گوش کنیم به غربی ها گوش داده‌ایم و راه وحدت را آنطور که باید، در پیش نگرفتیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران‌ ایجاد رژیم صهیونیستی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای غرب برای تحقق اهداف خود در منطقه قلمداد کرد و ادامه داد: این رژیم با هدف گسترش فرهنگ غربی در بین کشورهای متحد اسلامی و تجزیه کشورهای این منطقه همواره به ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی پرداخته است و در این راه از هیچ کاری دریغ نکرده است.

ناصر ابوشریف اضافه کرد: رژیم صهیونیستی که به کمک هم پیمانانش به مؤلفه‌های قدرت نظامی تجهیز شده علیرغم تلاشی که برای ویرانی سرزمین و ملت فلسطین داشته‌ است به‌علت اینکه در محاسباتشان مقاومت مردم فلسطین را نادیده گرفتند، نتوانستند به اهدافشان برسند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در یک سال اخیر و مقاومت مردم فلسطین، افزود: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی ماهیت واقعی این رژیم غاصب را به خوبی به همگان نشان داد و کشتار زنان و کودکان بی دفاع غزه سبب شد صدای بسیاری از سازمان‌ها و کشورها که پیش از این راه سکوت را دنبال می‌کردند، بلند شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه در این نبرد هر روز شاهد کشتار مردم بی دفاع غزه در برابر دیدگان جهانیان هستیم، عنوان کرد: حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی غرب از رژیم صهیونیستی بسیار قابل توجه است و تنها از آغاز جنگ اخیر، آمریکا ده‌ها هزار تن مواد منفجره و تسلیحات به اسرائیل ارسال کرده که این حمایت‌ها نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ رژیم صهیونیستی با پروژه‌های استعماری غرب است.

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰ کودک در غزه به شهادت می‌رسد، ادامه داد: رژیم صهیونیستی تنها در ۴۰ روز ابتدایی جنگ، از ۳۸ هزار تن بمب که معادل چهار بمب اتم می‌شود استفاده کرد درحالی که غزه فقط ۳۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

ابوشریف رژیم صهیونیستی را نوک پیکان غرب در منطقه دانست و گفت: اگر حمایت غرب نبود این رژیم نمی‌توانست بیش از یک ماه هم در جنگی که خودش راه انداخته است دوام بیاورد اما همه کشورهای غربی در این جنگ نابرابر به کمک رژیم صهیونیستی آمده‌اند و شاهد هستیم کشوری مثل آمریکا ۵۰ هزار تن انواع مهمات در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد که ۱۴ هزار تن آن بمب های ۲ هزار تنی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران‌ با ابراز ناراحتی و انتقاد از حمایت برخی از کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی این اتفاق را یک برنامه از سوی سیاست‌های آمریکا دانست و گفت: با وجود اینکه همه امت اسلامی حمایتگر قلبی فلسطین و آرمان‌های اسلامی آن هستند اما برخی از حکام کشورهای عربی نه‌ تنها حمایتی از مردم فلسطین نکردند، بلکه به رژیم صهیونیستی نیز کمک کرده و هیچ اقدامی را بدون اجازه غرب انجام نمی‌دهند.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه امروز امت اسلامی در یک امتحان بزرگ قرار دارد، گفت: در مقابل رفتار تاسف بار حکام کشورهای عربی، جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب حامی مردم فلسطین و مقاومت بوده و اکنون بخش اعظمی از پیروزی مقاومت، مرهون کمک و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه پیروزی جبهه حق حتمی است و باید در این مسیر ثابت قدم باشیم، گفت: اگرچه در این مسیر فرماندهان و رزمندگان بسیاری را از دست دادیم، اما چون ایمان داریم، هرگز به عقب برنمی‌گردیم و به این راه ادامه خواهیم داد و می‌دانیم انتهای این مسیر به پیروزی ختم خواهد شد.

ناصر ابوشریف با تأکید بر لزوم تلاش برای دستیابی به وحدت و عدالت در بین جامعه اسلامی و پایبندی بر پروژه‌های آن، گفت: پیروزی نهایی متعلق به امت اسلامی است و همانطور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند باید این را بدانیم که هر ضربه به رژیم صهیونیست نه تنها خدمت به امت اسلام و مردم مظلوم فلسطین بلکه خدمت به بشریت است و همگی ما باید در این مسیر قدم برداریم.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان با بیان اینکه امروز باید مسیر خود را انتخاب کنیم که در جبهه حق باشیم یا جبهه باطل، گفت: همه کسانی که بدنبال ارزش‌های انسانی هستند باید در جبهه حق قرار گیرند؛ جبهه‌ای که هدف آن جز سعادت، عدالت و خیر برای بشریت نخواهد بود.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =