تولید و فروش کیت تشخیص کنترل کیفی داروهای نوترکیب مطابق استاندارد جهانی

تولید و فروش کیت تشخیص کنترل کیفی داروهای نوترکیب به روش Realtime PCR مطابق استاندارد جهانی برای اولین بار در کشور توسط شرکت هیواژن در دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا صمدیخواه عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی و رئیس پژوهشکده مهندسی بافت و پزشکی بازساختی در گفت و گوئی کوتاه با اعلام این خبر گفت:این محصول پس از دو سال تحقیق و توسعه و اعتبار سنجی، موفق به فروش به شرکتهای معتبر دارویی کشور شده است و میزان مصرف این تست در سال در کشور، ۸۰هزار واکنش می باشد. با توجه به راه اندازی خط تولید این محصول، پروسه تحقیق و توسعه برای انواع میزبان های مختلف پروکاریوت و یوکاریوت نیز فراهم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت هیواژن نوآور در ادامه اظهار داشت: دانش تولید داروهای نوترکیب به‌دلیل فراهم‌کردن امکان تولید پروتئین‌ها در شرایط طبیعی سلول‌های زنده، بسیاری از ترکیبات دارویی که با فرآیندهای شیمیایی امکان دستیابی به آنها فراهم نبود را در دسترس بیماران قرار داده است.با این وجود از آنجا که فرآیند تولید این داروها در سلول‌های زنده صورت می‌گیرد، فرآیند کنترل کیفی و تأیید خلوص آنها اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا هرگونه آلودگی ناشی از ناخالصی‌های سلول‌ میزبان می‌تواند برای مصرف‌کننده خطراتی را در پی داشته باشد.

وی افزود: با تولید این کیت تشخیصی، میزان آلودگی DNA میزبان در داروهای پروتئینی نوترکیب با دقت ۱۰ پیکو گرم که مطابق با استاندارد جهانی است، تشخیص داده می شود که توسط شرکت هیواژن نوآور مستقر در سرای نوآوری و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تولید شده و به شرکتهای معتبر دارویی فروخته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246072

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =