برگزاری نمایشگاه کسب و کار ارومتکس با هدف معرفی توانمندی‌های استان آذربایجان غربی

معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی ارومیه با بیان اینکه هدف اصلی این نمایشگاه معرفی دانش‌بنیان‌ها و واحدهای تولیدی فعال در استان آذربایجان غربی است، گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا تلاش‌های این واحدها در راستای ارتقای فناوری و تولید در استان به نمایش گذاشته شود.

محمد علی شکورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در آذبایجان غربی در ادامه به فرایند انتخاب شرکت‌ها و سازمان‌های حاضر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با ارسال اطلاعیه‌های دقیق به تمام تشکل‌ها و سازمان‌ها، از آن‌ها دعوت شده است تا در این رویداد مهم شرکت کنند. در مقایسه با سال گذشته که نمایشگاه در فضایی کوچکتر برگزار شد، امسال با گسترده‌تر شدن نمایشگاه، شرکت‌های بیشتری مانند مارال صنعت و اروم تریلی دعوت شده‌اند تا ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و دانشجویان را به فعالیت‌های تولیدی تشویق کنند.

وی همچنین به برنامه‌های جانبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه بر نمایش دستاوردهای واحدهای تولیدی، برنامه‌هایی برای معرفی استارت‌آپ‌ها و نوآوری‌های جدید نیز در نظر گرفته شده است. در قالب نمایشگاه استارت‌آپی، از کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها دعوت شده است تا ایده‌های خود را ارائه دهند و از بین آن‌ها، برترین‌ها انتخاب خواهند شد. همچنین، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متنوعی با حضور اساتید برتر برگزار خواهد شد که هزینه‌های اقامت این اساتید نیز توسط نمایشگاه تقبل می‌شود.

با توجه به گفته‌های شکورزاده، نمایشگاه ارومتکس فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی‌های استان آذربایجان غربی و ایجاد ارتباط بین فعالان حوزه صنعت و فناوری است.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی ارومیه از موفقیت چشمگیر نمایشگاه ارومتکس ابراز خرسندی کرد. وی با اشاره به محوریت این نمایشگاه بر صنعت و کشاورزی و هدف ارتقای کیفی تولیدات و معرفی نوآوری‌ها، اظهار داشت: "این نمایشگاه در زمینه صنعت و کشاورزی، با هدف ارتقای کیفی تولیدات و معرفی نوآوری‌ها برگزار شد. ما امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی شاهد ارائه محصولات متنوع‌تر و نوآورانه‌تری باشیم.

شکورزاده با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق و طولانی‌مدت برای برگزاری این نمایشگاه، افزود: ساماندهی این نمایشگاه در عرض یک ماه ممکن نبود. همکاران ما به مدت ۷ تا ۸ ماه به صورت مستمر با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین استانداری، دانشگاه ارومیه، تشکل‌های تخصصی و اساتید صاحب‌نظر، برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد تلاش کردند. همچنین از دانشجویان، کارآفرینان و تمام فعالان حوزه صنعت و کشاورزی دعوت به عمل آمد تا در این نمایشگاه حضور یابند. استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه، نویدبخش برگزاری نمایشگاه‌های موفق‌تر در آینده است.

معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی ارومیه همچنین به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها در شناسایی نقاط قوت و ضعف و بهبود مستمر آن‌ها اشاره کرد و گفت: هر نمایشگاهی با برگزاری خود، رزومه مشخصی کسب می‌کند و نقاط ضعف و قوت آن آشکار می‌شود. این امر به ما کمک می‌کند تا برای برگزاری نمایشگاه‌های بعدی برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم و آن‌ها را هرچه پربارتر برگزار کنیم.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =