پارک علم و فناوری، حامی رشد استارتاپ‌ها با ارائه خدمات متنوع

معاون اداره مالی پشتیبان پارک علم و فناوری در حاشیه نمایشگاه ارومتکس، با تاکید بر نقش حیاتی پارک‌ها در حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، گفت: ذات تشکیل پارک‌های علم و فناوری، حمایت از استارتاپ‌هاست. ما در پارک، بسته‌های حمایتی متنوعی را برای شرکت‌ها در مراحل مختلف رشد ارائه می‌دهیم که شامل حمایت‌های مالی و غیرمالی می‌شود.

سید میثم اسماعیلی در مصاحبه خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه کسب‌وکارهای فناورانه، افزود: پارک علم و فناوری، دوره‌های آموزشی متنوعی را به صورت اجباری و اختیاری برای شرکت‌ها برگزار می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌ها، ارتقای دانش و مهارت‌های مدیران و کارکنان شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند مالی، قوانین و مقررات و ... است.

وی همچنین به خدمات مشاوره‌ای پارک اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها می‌توانند با توجه به نیاز خود، از مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف مانند فنی، مدیریتی و تجاری بهره‌مند شوند. این مشاوره‌ها به صورت آنلاین و حضوری و با استفاده از سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

به گفته اسماعیلی، پارک علم و فناوری با ارائه خدمات متنوعی مانند حمایت مالی، آموزش، مشاوره و شبکه‌سازی، به عنوان یک اکوسیستم کامل برای رشد و توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا عمل می‌کند.

سید میثم اسماعیلی، معاون اداره مالی پشتیبان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در حاشیه نمایشگاه ارومتکس ضمن تاکید بر همکاری گسترده پارک با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، از فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فناورانه این پارک خبر داد.

اسماعیلی با بیان اینکه پارک علم و فناوری به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت عمل می‌کند، گفت: ما با اکثر دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد، سراسری و علوم پزشکی تفاهم‌نامه همکاری داریم و محصولات فناورانه خود را در اختیار هیات علمی و آزمایشگاه‌های دانشگاهی قرار می‌دهیم.

وی در ادامه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پارک اشاره کرد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری استان یکی از مهمترین مسیرهای سرمایه‌گذاری در پارک است. همچنین، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در اراضی پارک سرمایه‌گذاری کرده و به فعالیت بپردازند. علاوه بر این، پارک امکان معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند سرمایه به سرمایه‌گذاران را فراهم می‌کند.

معاون اداره مالی پارک علم و فناوری همچنین از اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی خبر داد و گفت: با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، جلسات منظمی با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا آن‌ها را با ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک آشنا کنیم. همچنین، برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان یکی دیگر از اقدامات ما در این زمینه است.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ارومتکس امسال، حدود 64 شرکت فناور و دانش‌بنیان حضور دارند و فرصتی برای آشنایی عموم مردم و فعالان اقتصادی با دستاوردهای این شرکت‌ها فراهم شده است.

خبرنگار: سامان رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =