افتتاح دوره جامع هادیان زندگی در ارومیه با تاکید بر نقش بانوان در افزایش جمعیت

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در آذربایجان غربی، در مراسم افتتاحیه دوره جامع هادیان زندگی که با حضور دکتر احسان ریخته‌گر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، در مرکز جامع سلامت ولایت برگزار شد، بر اهمیت نقش بانوان در حل معضل کاهش جمعیت تأکید شد.

ریخته‌گر با اشاره به پیچیدگی مسئله کاهش جمعیت، گفت: بحث جوانی جمعیت با یک یا دو عامل کنترل نمی‌شود و مقوله‌های مختلف در این مساله دخیل است. متأسفانه شتاب پیری جمعیت در کشور ما بالاتر از سایر کشورها بوده و عامل فرهنگی مهم‌ترین عامل شکل‌گیری این مشکل است.

وی همچنین بر لزوم مشارکت سایر ارگان‌ها در حل این معضل تأکید کرد و افزود: پیشرفت و تحول در زندگی مردم باعث شکل‌گیری چنین وضعیتی در خصوص جمعیت کشور شد.»
دکتر جمیله امیرزاده، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان نیز در این مراسم، با اشاره به پیشگامی استان در حوزه فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، گفت: بانوان نقش بیشتری در حل معضل جمعیتی کشور برعهده دارند و امید است بتوانیم نیروهای کافی برای اقناع مردم در راستای افزایش جمعیت داشته باشیم.

دکتر امیرزاده، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان، در یک نشست خبری با اعلام این خبر گفت: چندین جلسه در ارومیه در خصوص تحکیم خانواده برگزار شده است و علاوه بر این، برگزاری دوره‌های تحکیم خانواده که یکی از عوامل مهم افزایش جمعیت در استان است نیز از جمله سایر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در این خصوص بوده است.

وی با اشاره به آمارهای موجود، افزود: در زمینه تحکیم خانواده، ۴۴ برنامه در استان برگزار شده که در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است. متأسفانه جامعه‌ای که ۷ درصد آن را سالمندان تشکیل دهد، جامعه‌ای سالمند محسوب می‌شود و این در حالی است که این عدد در استان ما برابر با ۱۰ درصد است.

دکتر امیرزاده، سقط جنین و عدم مسئولیت‌پذیری را از عوامل مهم کاهش جمعیت و تشکیل خانواده دانست و تأکید کرد: همان‌گونه که کشور در خصوص کنترل جمعیت موفق عمل کرده، امید است در بحث افزایش جمعیت نیز موفق عمل نماید.

در ادامه این نشست، دکتر جمیله امیرزاده، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در امور بانوان، با اشاره به اقدامات پیشگامانه این دانشگاه در زمینه فرهنگ‌سازی برای افزایش جمعیت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان جزو اولین استان‌های کشور در خصوص فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت بوده است.

خبرنگار: سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =