پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به صورت هدفمند انجام می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان آبادان به دعوت تعدادی از مدارس، در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در این اماکن حضور یافت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خوزستان، سروان امیرسام کمایی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آبادان در حاشیه حضور خود و کارشناسان پلیس در مدارس این شهرستان در گفت‌وگو ایسکانیوز اظهار کرد: پلیس و آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به صورت هدفمند تلاش می‌کنند. باید با ورود به حوزه تخصصی آسیب‌های اجتماعی مشکلات را منطقه‌ای دنبال کنند و بتوانند با کمک کارشناسان خود و کارشناسان آموزش و پرورش و مشاوره‌های متعدد نتایج بهتری را برای بهبود و اصلاح رفتار به وجود آورند.

کمایی افزود: انگیزه اجتماعی و امید به آینده اهمیت بسیار زیادی دارد، زمانی بود که دانش آموزان صرفا پیشرفت در آینده را علم آموزی می دانستند و تمام هدفشان درس خواندن بود اما اکنون این نگرش تغییر کرده و دانش آموزان درگیر مسایل جانبی هستند، آنها خیلی از اوقات خود را صرف شبکه‌های مجازی می‌کنند و خانواده‌ها به دلیل مشغله زیاد از فرزندان خود غافل هستند و مسئولیت تربیت را بیشتر برعهده مدرسه و آموزش و پرورش می‌دانند، لذا باید توجه داشت که همه آگاهی‌ها را نمی‌توان در مدرسه یاد داد و نیاز به توجه خانواده‌ها هم وجود دارد، از این رو پلیس با حضور دانش آموزان و اولیا آن‌ها در دو بخش جدا و متناسب با جامعه هدف، این آمادگی را دارد تا با استفاده از تجارب علمی و میدانی خود آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی از جمله انتشار تصاویر خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، آموزش قدرت نه گفتن به فرزندان ،عواقب اعتماد به افراد ناشناس، کلاهبرداری، آسیب‌های روحی و روانی از طریق ورود به هرزه نگارها و شبکه‌های اجتماعی غیرمتعارف، خطرات و آسیب‌های مصرف مواد مخدر توهم زا، چگونگی مراقبت از فرزند، ارتباط تنگاتنگ و دوستی با فرزند و پیشگیری از سرقت منزل و موبایل از جمله موضوعاتی است که پلیس متناسب با جامعه هدف(سن دانش آموزان) مطرح می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آبادان در پایان گفت: پیگیری مطالبات معلمان، مربیان، مدیران و دانش آموزان در زمینه‌های امنیتی انتظامی از دیگر اقدامات پلیس در دیدارهای چهره به چهره در مراکز فرهنگی است.

لازم به ذکر است، مدارس تمامی مقاطع در آبادان می‌توانند از طریق حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس آبادان نسبت به دعوت از کارشناسان پلیس در مدارس خود اقدام کنند.

خبرنگار: مهدی محمودی

انتهای خبر/

کد خبر: 1246267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =