ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: هیچ کارفرمایی حق ندارد تبعه خارجی را در واحدهای تولیدی خود به کار بگیرد مگر آن که پروانه کار برای آنها صادر شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهروز رحیم‌زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی طرح جمع‌آوری مهاجران غیرقانونی در اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه امسال با نظارت و بازدیدهایی که اکیپ‌های اداره کار از واحدهای تولیدی داشتند، جلوی اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در تهران سرعت گرفت

وی تصریح کرد: هیچ کارفرمایی حق ندارد تبعه خارجی را در واحدهای تولیدی خود به کار بگیرد مگر آن که پروانه کار برای آنها صادر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارفرمایان می‌توانند در صورت استفاده از کارگران تبعه خارجی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند که این امر نیز به راحتی امکان‌پذیر نیست.

رحیم‌زاده افزود: تلاش ما بر این است تا با حفظ حرمت جلوی اشتغال تبعه خارجی را بگیریم و اجازه ندهیم تا این افراد به اشکال مختلف وارد چرخه کار و کسب و فعالیت شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنان نظارت‌ها با جدیت دنبال می‌شود تا زمینه برای جذب نیروهای بومی و استانی فراهم آمده و از اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی جلوگیری شود.

در این جلسه مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل نیز اضافه کرد: 162 تبعه افغانی با شناسایی در استان اخراج شدند و ما سعی می‌کنیم در حوزه‌های مختلف جلوی حضور اتباع خارجی به ویژه افغانی را بگیریم.

علی محبوبی‌پور بیان کرد: به هیچ وجه ورود اتباع خارجی و افغانی به استان اردبیل موجه و قانونی نیست و تلاش بر این است تا در قالب طرح جمع‌آوری مهاجران غیرقانونی بتوانیم نسبت به اخراج آنها از سطح استان اقدام کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: استان اردبیل از استان‌های با پذیرش کم مهاجران خارجی است که در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در شناسایی و اخراج آنها وجود ندارد ولی تعداد کمی اتباع خارجی را در استان شاهد هستیم که به محض اطلاع مردم جمع‌آوری و اخراج آنها از سطح استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =