برگزاری پیش‌رویداد هشتمین جشنواره پاسداشت زبان و ادبیات فارسی

پیش رویداد هشتمین جشنواره پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به میزبانی معاونت امور مدارس سما استان فارس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشتمین رویداد پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با حضور مسئولین دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی استان فارس، محمد شعبانی رییس دانشکده، عباس قلتاش معاون علمی و فرهنگی و سپیده صفرپور معاون هماهنگی عرصه های تربیتی و با حضور پانصد نفر شرکت کننده مجازی برگزار شد.

شعبانی ضمن گرامیداشت روز حافظ، ارج نهادن به زبان و ادبیات فارسی را موضوع صحبت خود قرار داد. در این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی که به صورت برخط حضور داشت، راه رسیدن به فرهنگ را شناختن زبان فارسی عنوان کرد.

همچنین غلامعلی صابری استاد ادبیات فارسی و سخنران مراسم، زبان و ادبیات فارسی را منبع صلح و آرامش در جهان دانسته و لزوم استفاده از واژگان فارسی در مدارس و تلفیق نشدن زبان بیگانه با زبان فارسی را تاکید کرد.

در پایان مراسم، روشا آلبوغبیش دانش آموز پایه هفتم متوسطه اول دخترانه سما شیراز به خوانش چند بیت از اشعار حافظ پرداخت. این جشنواره هر ساله با حضور دانش آموزان، اولیا و مسئولین سازمان سما در راستای تحقق پاسداشت و نکوداشت زبان و ادبیات فارسی و به جهت ترویج و نهادینه کردن ادبیات فارسی در مدارس سما برگزار میشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =