معاون وزیر علوم: مدرک دانشگاهی در ایران جای صلاحیت حرفه‌ای را گرفته است

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه مدرک دکتری در دنیا ملاک جذب نیست، بلکه صلاحیت حرفه ای امری مهم تلقی می شود، گفت: هنوز صلاحیت حرفه ای در ایران معیار اصلی اشتغال قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در دومین همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی اظهار کرد: صلاحیت حرفه ای در ایران هنوز معیار اصلی اشتغال قرار نگرفته و فقط مدرک‌گرایی در مرحله اول است.

وی گفت: مسئله اشتغال در کشور ایران بسیار مهم است و اگر برنامه ریزی کارآمد دنبال این عنوان باشد، مشکلات به تدریج کاهش می یابد. در سه سال گذشته، ۷۵ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ایجاد کرده‌ایم و حمایت های مالی مناسبی از آنها داشته‌ایم.

صالحی تاکید کرد: ۲۸۰ هزار دانشجو در سال ۱۴۰۲ در مراکز هدایت شغلی آموزش دیده اند. می توانیم در برگزاری دوره‌ها از ظرفیت دانشگاه‌های علمی کاربردی و ملی مهارت استفاده کنیم. همکاران بحث کاربینی و کارورزی را مدیریت می کنند. همچنین سامانه کارآمد همرسانی بازدید دانشجویان فنی و مهندسی از صنعت را انجام می دهد.

صالحی درباره تصویب شیوه نامه اجرایی مشوق های خدمتی مهارت آموزی بیان کرد: این شیوه نامه اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ شده است، افرادی که حین تحصیل دوره های مهارت افزایی را بگذرانند، می توانند از تشویق‌هایی که برای آنها در ستاد کل نیروهای مسلح از کسر خدمت تا تعیین محل خدمت در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم خاطرنشان کرد: نهادهای سیاستگذار در زمینه آموزش‌های مهارتی وزارت علوم، وزارت فرهنگ، وزارت تعاون، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، نهاد ریاست جمهوری، آموزش و پرورش و وزارت صمت هستند و باید در راستای ایجاد وفاق بین آنها حرکت کنیم.

وی افزود: مدرک دکتری در دنیا ملاک جذب نیست، بلکه صلاحیت حرفه ای امری مهم تلقی می شود. هنوز صلاحیت حرفه ای در ایران معیار اصلی اشتغال قرار نگرفته است و مدرک در این زمینه بسیار مهم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1246631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =