اولین بانک خصوصی ذخایر پلانکتونی کشور در دانشگاه آزاد لرستان

رئیس هیئت مدیره شرکت‌گهر زیست فناور گفت: این شرکت اولین بانک غذای زنده آبزیان با بیش از ۳۰ نمونه غذای زنده را تشکیل می‌دهد که هدف آن ایجاد بانک پلانکتونی است.

روح‌اله حبیبی فرد رئیس هیئت مدیره شرکت گهر زیست فناور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره محصولات شرکت گفت: هدف این شرکت ایجاد بانک پلانکتونی است. این شرکت اولین بانک غذای زنده آبزیان با بیش از ۳۰ نمونه غذای زنده آبزیان را تشکیل می‌دهد. این بانک همیشه استارترهای کشت در آن موجود بوده و اگر مصرف‌کننده‌ای قصد تکثیر آبزیان داشته باشد می‌تواند غذا را از ما تهیه کرده و استفاده کند.

حبیبی فرد گفت: در سال ۹۶ وارد پارک علم و فناوری لرستان، مرکز رشد درود شده‌ایم. کم‌کم نمونه‌ محصولات را افزایش داده‌ایم و انواع جلبک آب شور و شیرین و روتیفرهای آب شور و شیرین را اضافه کردیم.

روتیفر آب شور

اولین بانک خصوصی ذخایر پلانکتونی کشور در دانشگاه آزاد لرستان

روتیفر آب شیرین

اولین بانک خصوصی ذخایر پلانکتونی کشور در دانشگاه آزاد لرستان

وی افزود: یکی از محصولاتی که در این شرکت پرورش داده می‌شود، آرتمیا یا میگوی نمکی است. تنها موجودی که حتی در شوری‌های غلیظ زنده می‌ماند. این محصولی است که در تولید و پرورش آبزیان خیلی کاربردی است. هم در بحث ماهیان خاویاری و هم در پرورش میگو و ماهیان زینتی محصولی پایه که مورد نیاز است. شرکت گهر زیست فناور تقریبا به صورت نیمه صنعتی شروع به پرورش این محصول کرده و با احداث استخرهای عایق تلاش کرده‌ایم که آرتمیا را به صورت صنعتی تولید کنیم.

رئیس هیئت مدیره تصریح کرد: افزایش بی‌رویه قیمت سیست آرتمیا و کیفیت پایین سیست‌های موجود در بازار باعث مشکلاتی برای آبزی پروران شده است. با توجه به محدود بودن تولید سیست آرتمیا در جهان و افزایش روز افزون تیراژ تکثیر آبزیان ناچار به استفاده از جایگزین‌های مناسب جهت تغذیه لارو آبزیان هستیم. شرکت گهر زیست فناور با درک موضوع ،در خصوص رفع چالش فوق اقدام به ایجاد نخستین بانک غذای زنده آبزیان در ایران نموده است.

حبیبی گفت: محصول دیگری که در حجم بالا قصد صنعتی کردن آن را داریم زئوپلانکتون آب شیرین مانند؛ دافنی ماگنا است که به عنوان غذای مکمل در تکثیر ماهیان خاویاری و زینتی استفاده می‌شود. با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در این زمینه شده؛ اما هنوز جای کار زیادی دارد. فعالیت‌های این شرکت جزو یکی از اقدامات ضروری در پرورش ماهیان است و کار جدید و شناخته شده نیست. این صنعت باید کمی معرفی و شناخته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =