دانشگاه فقط کارکرد علمی ندارد

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه فقط کارکرد علمی ندارد. دانشگاه باید فعالیت‌های دیگری در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را هم فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید حسین حسینی سرپرست دانشگاه تهران در مراسم استقبال از دانشجویان نوورود که ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی را با تاخیر به دانشجویان نوورود تبریک می‌گویم. دانشگاه تهرانم نماد آموزش عالی وشور و نخستین دانشگاه ایران است. امسال میزبان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی جدید هستیم. در این بین، دختران جمعیت بیشتری نسبت به پسران دارند.

وی افرود: ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره دکتری امسال تحصیل خور را آغاز کردند. ورود به دانشگاه تهران آسان نیست و این ورود به معنای تداوم آموزش و تداوم تحقیق است. از این جهت امروز، روز مبارکی است. تجربه تلخی که در دوران کرونا گذراندیم این بود که وقتی در محوطه دانشگاه قدم می‌زدیم شاهد حضور دانشجویان نبودیم.

حسینی خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان در دانشگاه امیدبخش است. امسال نودمین سال تاسیس دانشگاه تهران را گرامی داشتیم. دانشگاه تهران در همه تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ۹۰ سال اخیر کشور حضوری تاثیرگذار داشته است. همه ما به خودمان می‌بالیم که در این فضا نفس می‌کشیم. دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه جامع مطرح است یعنی در همه حوزه‌های فنی، علوم پایه، کشاورزی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان دانشگاه تهران باید از فضای جامع دانشگاه تهران استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه تهران گفت: برنامه دو وجهی و برنامه کهاد به دانشجویان کمک می‌کند که از فضای جامع دانشگاه استفاده کنند. دانشگاه فقط کارکرد علمی ندارد. دانشگاه باید فعالیت‌های دیگری در حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را هم فراهم کند. مسئله مسئولیت پذیری اجتماعی یکی از محورهای دانشگاه تهران است. دانشجویان در فضای دانشگاه می‌توانند مسئولیت پذیری اجتماعی را تمرین کنند.

یادگیری پایان ندارد

روح الله نصرتی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در ادامه این مراسم اظهار کرد: آزادی و عدالت‌طلبی از آرمان‌های دانشگاه تهران است. به نودانشجویان توصیه می‌کنم از فرصت حضور در دانشگاه تهران برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنند.

وی افزود: دانشگاه در حد وسع و توان خود امکانات و تسهیلاتی را برای دانشجویان فراهم کرده است. هرچند ممکن است این تسهیلات کافی نباشند؛ اما مسئولان دانشگاه همه تلاش خود را برای نیازهای دانشجویان معطوف می‌کنند. یادگیری پایان ندارد و آغازی برای رشد شخصیتی است.

نصرتی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم برای آبادانی کشور عزیزمان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =