به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از یزد، حمید یزدانی نژاد، دبیر علمی اولین رویداد کارآفرینی سلامت مبتنی بر گیمیفیکیشن، در گفتوگو با ایسکانیوز به تشریح جزئیات این رویداد پرداخت.
یزدانی نژاد با اشاره به برگزاری این رویداد در دو بخش گفت: بخش اول شامل برگزاری مدرسه کسبوکار سلامت در قالب ۸ جلسه آموزشی بود که طی آن، الفبای کارآفرینی به شرکتکنندگان آموزش داده شد. پس از ارزشیابی، برگزیدگان از سراسر کشور به بخش حضوری راه یافتند که از ۲۳ تا ۲۵ آبانماه در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه در بخش حضوری از رویکرد نوآورانه گیمیفیکیشن استفاده شده است، افزود: هدف ما فاصله گرفتن از استارتاپهای کلاسیک و دستیابی به رویکردی جدید بود. در استارتاپهای کلاسیک، ایدهپردازی حول یک محوریت کلی انجام میشود و گاهی در انتها، زحمات شرکتکنندگان دیده نمیشود و سرمایهگذاری لازم صورت نمیگیرد. اما ما با برقراری ارتباط با صنایع و شناسایی نیازهای اساسی آنها، بازیهایی طراحی کردیم که شرکتکنندگان ضمن آشنایی با این نیازها، مسائل آموزشی را نیز فرا میگیرند و در قالب بازی جدی، به ایدهپردازی و ارائه نهایی میپردازند.
دبیر علمی رویداد درباره مخاطبان این رویداد گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و تمامی علاقهمندان به حوزه سلامت و کسبوکار سلامت، مخاطبان ما بودند. ما سعی کردیم در حوزههای تجهیزات پزشکی، دارویی، هوش مصنوعی و نرمافزار و با محوریت نیاز اساسی صنعت که مکملهای غذایی ویژه بود، علاقهمندان را جذب کنیم.
دکتر یزدانی با تأکید بر ادامه برگزاری چنین رویدادهایی گفت: با توجه به وجود صنایع کوچک و بزرگ سلامتمحور در استان، قطعاً این رویدادها که نگاه محصول محورتری دارند، ادامه خواهد یافت. ایدههای ارائه شده در این استارتاپها میتواند به محصول تبدیل شود و صنایع نیز خواهان سرمایهگذاری روی چنین رویدادهایی هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این رویدادها، ایجاد ارتباط بیشتر و بهتر بین صنعت و دانشگاه است. میخواهیم دانشجویان ببینند که میتوانند از علم خود در صنعت و کسبوکار استفاده کنند. امیدواریم با همکاری صنایع سلامتمحور، بتوانیم علم و دانش دانشگاهی را وارد صنعت کنیم و به دانشجویان، دانشگاه و صنایع کمک شایستهای نماییم.
نظر شما