کاربرد هوش مصنوعی در بهبود خدمات شهری و ارتباطات در شهرداری اصفهان

در کارگاه تخصصی آینده ارتباطات و روابط عمومی، سید علی معرک‌نژاد سخنگو و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان به بیان تجربیات و دیدگاه‌‎های خود در زمینه کاربرد هوش مصنوعی در خدمات شهری پرداخت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از اصفهان، در این جلسه، معرک نژاد با مرور پیشینه خود از معلمی در هنرستان‌ها تا تحصیل در رشته مهندسی صنایع و سپس ورود به حوزه فرهنگی در مجموعه تخت فولاد بیان کرد:در این مکان، به فکر استفاده از ابزارهای رسانه‌ای بودم تا دانش تخصصی را به صورت عمومی درآورم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استفاده از رسانه و هوش مصنوعی باید همراه با افزایش سطح آگاهی عمومی باشد، گفت: باید بدانیم که اگر نتوانیم دانش تخصصی را به سطح عمومی برسانیم، پیشرفت‌هایمان نتیجه نخواهد داشت و شاید خود را در چالش‌های بیشتری قرار دهیم.

او همچنین از تجربیات مثبت خود در استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا یاد کرد و به خاطره‌ای اشاره نمود که در آن، سرود ملی ایران با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی تولید شده بود.

به باور وی، اطلاعات و فناوری‌های جدید باید به ما کمک کنند تا با بینشی وسیع‌تر به عنوان شهروندان کره زمین عمل کنیم و در راستای تولید محتوای موثر برای جامعه عمل نماییم.

وی گفت: در دنیای امروز، ما باید با ابزارهای جدید هوشمندانه عمل کنیم و به سمت خصوصی‌سازی تولید محتوا برویم تا بتوانیم مخاطبان خود را بهتر بشناسیم و نیازهای آنها را برآورده کنیم.

همچنین خاطرنشان کرد: اگر به درستی از هوش مصنوعی استفاده کنیم، می‌توانیم به سمت تولید محتوا به فناوری‌های تأثیرگذار روی آوریم و رویکردی هوشمندانه را در پیش بگیریم.

معرک نژاد با ذکر تجربه‌های شخصی خود در زمینه تحلیل داده‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هر چه هوش مصنوعی قوی‌تر شود، باید هوشمندانه‌تر از آن بهره بگیریم تا بتوانیم از چالش‌ها فرار کنیم. عدم توجه به داده‌ها می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی در خانواده‌ها و جامعه شود.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری اصفهان به ارزیابی تماس‌های دریافتی از شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و اظهار داشت: که نزدیک به ۴۷ درصد این تماس‌ها مشاوره‌ای و راهنمایی هستند و بقیه مربوط به حوزه خدمات شهری می‌باشند. بر اساس تحلیل‌های انجام شده، بسیاری از تماس‌ها از طرف شهروندانی است که در شرایط اضطراری قرار دارند و نیاز به پاسخگویی سریع دارند. بنابراین، توانایی استفاده از تکنولوژی برای تشخیص حالت روحی مخاطب و هدایت پاسخگویی به سمت آرامش و راه‌حل، امری حیاتی است.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباطات هوشمندانه اظهار داشت:لازم است ارتباطات را از روابط صرف به درک عمیق‌تری از نیازهای مخاطبان تبدیل کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت ایجاد ارتباطات هوشمندانه، تصریح کرد: باید ارتباطات را از روابط صرف به درک عمیق‌تری از نیازهای مخاطبان تبدیل کنیم. او پیشنهادی برای نهادهای مختلف انجام داد تا با تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد نهادهای تحلیلی، کارایی خود را بهبود بخشند و به سمت آینده‌پژوهی حرکت کنند.

خبرنگار: سجاد ابوئی

انتهای پیام./

کد خبر: 1257999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =