ارتقای کیفیت آموزشی در ماکو با اجرای طرح‌های تحولی

رئیس آموزش و پرورش ماکو با تأکید بر اجرای طرح‌های آموزشی و حمایتی در این شهرستان گفت: با اجرای طرح‌های تحولی، شاهد بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق محروم هستیم.

حسین رضایی در مصاحبه با خبرنگار ایسکانیوز از آذربایجان غربی با اشاره به چالش‌های کمبود فضا و نیروی انسانی در نظام آموزشی ماکو اظهار داشت: این کمبودها تأثیر محسوسی بر ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان دارد، اما با تداوم برنامه‌های حمایتی، تلاش می‌کنیم کیفیت آموزشی را بهبود بخشیم.

رئیس آموزش و پرورش ماکو، در خصوص اجرای طرح‌های آموزشی در این شهرستان گفت: طرح خیرین آموزشی که طی آن دانش‌آموزان واجد شرایط، به‌ویژه در مناطق محروم، تحت پوشش آموزش‌های ویژه قرار گرفته‌اند، توانسته است تا حدودی وضعیت تحصیلی را ارتقا دهد و امسال نیز با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های حوزه آموزش و پرورش در ماکو افزود: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی، دو مشکل اساسی ما هستند که به‌طور محسوس بر کیفیت آموزش تأثیر می‌گذارند.

رضایی به اجرای طرح بسته‌های زبان‌آموزی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: این طرح که سه سال است در دوره ابتدایی اجرا می‌شود، با هدف تقویت چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن طراحی شده است.

وی همچنین درباره طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) توضیح داد: این طرح در پایه چهارم ابتدایی اجرا می‌شود و با رویکردی بدون ایجاد استرس، به هدایت تربیتی، آموزشی و معنوی دانش‌آموزان بااستعداد می‌پردازد.

رئیس آموزش و پرورش ماکو با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند ویژه بازماندگان از تحصیل تصریح کرد: در قالب این طرح، ۱۲۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در تمامی مقاطع شناسایی شده و تاکنون ۳۵ نفر از آنان به چرخه آموزش بازگشته‌اند.

رضایی در ادامه به طرح شهید همت اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح، ۵۰ درصد معلمان، به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم، طی سه مرحله در کارگاه‌های توانمندسازی شرکت کرده و با تجربه‌های برتر آموزشی و تربیتی آشنا شده‌اند.

وی با اشاره به شعار امسال آموزش و پرورش مبنی بر "ثبت‌نام مطلوب، عدالت‌محوری و خانواده‌مداری" گفت: با همکاری مناسب میان مدارس، خانواده‌ها و سایر نهادها و استفاده بهینه از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، تلاش شده است کیفیت آموزشی ارتقا یابد.

رضایی با تأکید بر جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه تولیدمحور است و به تعبیر مقام معظم رهبری، این نهاد در ردیف سایر دستگاه‌های اجرایی کشور نیست، بلکه هویت منابع انسانی در آن شکل می‌گیرد.

وی از دانش‌آموزان، اولیا و معلمان خواست تا نقش خود را در تقویت نظام تعلیم و تربیت جدی بگیرند و تصریح کرد: دانش‌آموزان باید سنگر تعلیم و تربیت را جدی بگیرند و به علم‌آموزی اهمیت دهند، اولیا فرزندان خود را به تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی تشویق کنند و معلمان که افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، دانش‌آموزان را در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت نمایند.

خبرنگار: ثمین معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1258299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =