جهش چشمگیر خدمات دیجیتال در ثبت احوال چابهار

رئیس اداره ثبت احوال چابهار در جلسه هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، از رشد قابل توجه خدمات الکترونیکی در حوزه ثبت احوال خبر داد. بر اساس این گزارش، بیش از ۳۲۵۰ خدمت به‌صورت غیرحضوری و از طریق بسترهای نوین به شهروندان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سیستان و بلوچستان، در نشست هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان، رئیسی رئیس اداره ثبت احوال چابهار، با تشریح عملکرد چهارماهه نخست سال، گفت: توسعه خدمات الکترونیکی موجب تسریع امور، افزایش دقت و رضایتمندی مراجعان شده است.

بر پایه آمار ارائه شده، در این بازه زمانی ۱۶۴۵ واقعه ولادت، ۲۵۹ مورد وفات، ۷۲۳ ازدواج ۹۲ طلاق به ثبت رسیده است؛ همچنین ۱۸۴۵ درخواست کارت هوشمند ملی ثبت و ۱۲۱۷ کارت تحویل متقاضیان شده است.

رئیسی با اشاره به روند رو به رشد خدمات دیجیتال افزود: برون‌سپاری خدمات و توسعه زیرساخت‌های فناوری، گام مهمی در افزایش سرعت پاسخگویی و تسهیل دسترسی مردم بوده است.

وی همچنین به تشکیل ۷ پرونده برای افراد فاقد شناسنامه اشاره کرد و تاکید نمود: هویت رسمی شرط بهره‌مندی از تمام خدمات اجتماعی، آموزشی و درمانی است و هیچ فردی نباید بدون مدارک هویتی باقی بماند.

رئیس ثبت احوال چابهار در پایان، بر آگاهی‌بخشی عمومی، ارتقاء سواد هویتی و تعامل نزدیک با نهادهای محلی تاکید کرده و از مردم خواست برای انجام امور هویتی، تنها به کانال‌های رسمی ثبت احوال مراجعه کنند.

خبرنگار: عبدالقادر پاداش

انتهای پیام/

کد خبر: 1276373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =