رونمایی از دستیار هوش مصنوعی ۱۳۷ شهرداری قزوین

معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین از رونمایی اولین دستیار هوش مصنوعی سامانه ۱۳۷ خبر داد و گفت این سامانه از این پس به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین، فاطمه صمدی معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین در حاشیه نخستین نمایشگاه هوش مصنوعی استان گفت: شهرداری قزوین با هدف همسو شدن با علم روز و بهره‌گیری از فناوری‌های نو در این نمایشگاه حضور یافته است تا بتواند خدمات شهری را با کیفیت بهتر در اختیار شهروندان قرار دهد.

او با اشاره به رونمایی دستیار هوش مصنوعی ۱۳۷ در این رویداد افزود: این دستیار هوشمند نخستین گام شهرداری در مسیر استفاده عملیاتی از هوش مصنوعی است. مردم از لحظه رونمایی استقبال بسیار خوبی داشتند و توانستند به‌راحتی با این سامانه جدید ارتباط برقرار کنند.

صمدی درباره نحوه عملکرد این سرویس توضیح داد: از این پس هنگام تماس با سامانه ۱۳۷، پاسخگویی اولیه توسط یک دستیار هوش مصنوعی انجام می‌شود. شهروندان مانند گذشته با همان شماره‌گیری ۱۳۷ با ما در ارتباط هستند و تفاوت اصلی فقط در پشتیبانی هوشمند پشت خط است؛ تغییری که مردم در ظاهر متوجه آن نمی‌شوند اما روند خدمات‌رسانی را تسریع می‌کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قزوین مزایای این طرح را چنین برشمرد:

اولین مزیت، همگام شدن مدیریت شهری با فناوری روز است. دومین مزیت، ۲۴ ساعته شدن پاسخگویی است. پیش از این تماس‌ها تا ساعت مشخصی ضبط و پیگیری می‌شد اما اکنون سامانه به‌صورت ۷ در ۲۴ فعال است. این موضوع باعث می‌شود بدون افزایش فشار کاری بر نیروهای انسانی، خدمات‌رسانی به شکل پایدار و مستمر انجام شود. همچنین می‌توانیم از همکاران بخش کال‌سنتر در بخش‌های اجرایی دیگر استفاده کنیم تا مدیریت هزینه‌ها نیز بهینه شود.

او درباره چالش‌های احساسی و نبود درک انسانی در هوش مصنوعی نیز گفت: درست است که هوش مصنوعی احساس انسانی ندارد اما سرعت یادگیری آن بسیار بالاست. ما در حال کار روی بخش تشخیص احساسات هستیم تا اگر شهروند مضطرب یا ناراحت بود، سامانه رفتار متفاوتی نشان دهد. این چالش در حال برطرف شدن است و به‌تدریج توانمندی‌های آن افزایش خواهد یافت.

صمدی در پایان خطاب به شهروندان گفت: از زمان رونمایی تا امروز بیش از ۳۰۰ تماس از طریق این دستیار ثبت شده که نشان می‌دهد مردم قزوین به‌درستی از فناوری استقبال می‌کنند. امیدواریم بتوانیم لایق شهروندان عزیز قزوینی باشیم و بهترین خدمات را ارائه دهیم.

خبرنگار: ملیکا بتویی

انتهای پیام.

کد خبر: 1287235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =