تهران - ایسکانیوز: تمام نماینده‌های پینگ پنگ ایران در مسابقات آسیایی از دور مسابقات حذف شدند.

در بخش مردان، نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در مرحله یک شانزدهم نهایی به دو حریف ژاپنی باختند و از دور مسابقات کنار رفتند. نوشاد عالمیان بهترین پینگ پنگ باز ایرانی در رنکینگ جهانی، به جان میزوتانی نفر هفتم جهان از ژاپن باخت و حذف شد. عالمیان 4 ست به حریفش باخت و فقط یک ست برد. نوروزی هم مقابل کوکی نیوا ژاپنی نفر پانزدهم جهان قرار گرفت. او در ست اول پیروز شد اما هر 4 ست بعدی را باخت و مثل عالمیان 4-1 بازی را به حریفش واگذار کرد.

نوروزی که از شکست در بازی امروز ناراحت بود، به خبرنگاران گفت اگر در چین یا اروپا بود جزو 5 نفر اول جهان قرار می‌گرفت اما نبود اردوهای متعدد باعث می‌شود پینگ پنگ بازان ایرانی از آمادگی دور بمانند: «ما همیشه خوب بازی میکنیم اما می بازیم. فاصله من و حریف ژاپنی آنقدر نیست که در رده بندی جهانی 200 پله فاصله داشته باشیم اما دوری یکی دو ساله از تیم ملی و نرفتن به مسابقات بین المللی چنین شرایط ایجاد می کند. من عمرم را برای پینگ پنگ گذاشته‌ام. 28 سالم است که 21 سال پینگ پنگ بازی کرده ام. من اگر جز ایران در کشوری مثل چین یا در کشورهای اروپایی بودم الان باید بین پنج نفر اول جهان قرار می گرفتم. اگر هم تا اینجا خود را بالا کشیده ایم به خاطر هوش و تلاش خودمان است. نرفتن به مسابقات متعدد باعث می شود که نتوانیم در میادینی مثل بازیهای آسیایی نتیجه نگیریم. اگر چینی ها موفق هستند به خاطر موقعیت پینگ پنگی و حضور در مسابقات متعدد است اما در ایران ما این شرایط را نداریم.»

عالمیان هم مثل نوروزی، نرفتن به مسابقات و اردوهای مختلف را عامل شکست پینگ پنگ بازان ایرانی می‌دانست: «از این باخت خیلی ناراحتم چون می توانستم برنده شوم و حریف مرا اذیت نکرد. تنها دلیل باختم نداشتن مسابقات بین المللی متعدد در چند وقت اخیر بوده است. تا خودم را پیدا کنم دو گیم عقب افتادم و در جو بازی نبودم. در دو گیم اول نمی دانستم دارم چه کار می کنم. در مسابقات تیمی هم شرکت نداشتیم تا با جو مسابقات آشنا شویم. در دور دوم هم به این رقیب ژاپنی خوردم، این مرحله تک حذفی است و جای جبران وجود ندارد. با 10 روز اردو به بازیهای آسیایی آمدیم. افشین هم مقابل حریف ژاپنی اش بسیار خوب بازی کرد اما او هم همین مشکل را دارد و در مسابقات بسیار کمی حضور داشته است.»

ندا شهسواری


در بخش زنان، ندا شهسواری تنها نماینده زن ایران به لی هو چینگ از هنگ کنگ که در رده 16 جهان قرار دارد باخت و از دور مسابقات کنار رفت. شهسواری هر 4 ست را به حریف قدرتمندش واگذار کرد.

شهسواری بعد حذف از مسابقات گفت تا به حال در سالن تمرین نکرده بود: «متاسفانه من نه در مسابقات تیمی شرکت داشتم و نه در دوبل. به همین خاطر به فضا و نور سالن و همچنین سرعت توپ عادت نداشتم. تا خواستم خودم را پیدا کنم مسابقه تمام شد. وقتی کمی عادت کردم، بازی در گیم چهارم نزدیک شد اما دیگر دیر شده بود. اولین بار بود در این سالن بازی می کردم و حتی در این مکان تمرین هم نکرده بودم.با یک هفته تمرین به بازیهای آسیایی آمدم و قبل از آن تنها در خانه تمرین می کردم. برای حضور در رویداد مهمی مثل بازیهای آسیایی حداقل باید 6 ماه اردو و تمرین داشته باشی اما من فقط یک هفته اردو داشتم. در رشته های دیگر آنقدر در اردو هستند که خانواده هایشان را چند ماه نمی بینند اما من آنقدر در خانه هستم که خانواده ام می گوید چرا خانه هستی و اردویی ندارید. ما ایرانی ها از نظر تکنیکی چیزی کم نداریم اما 70 درصد پینگ پنگ بدنسازی تخصصی، اردوهای ادامه دار و داشتن حریف تمرینی و مربی خوب است. بازیکنان خارجی آنقدر در اردوهای مشترک هستند که همه با هم دوست شده اند اما من یک هفته در اردو بودم. در گذشته حتی وقتی دو هفته با بازیکنان مجار تمرین کردیم توانستم سهمیه المپیک بگیرم.»
کد خبر: 98530

وب گردی

وب گردی