خوشحال هستیم که عراق از لوث داعش پاک شده است

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد : بدون تردید رابطه میان ایران و عراق راهبردی است و در طی دوران حاکمیت رژیم بعث این دو ملت با یکدیگر روابط بسیار خوبی داشتند و تا کنون هم اینطور بوده و افزایش هم داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز صبح امروز در دیدار دو جانبه دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با همام الحمودی رییس مجلس اعلای عراق هردو بر تقویت مناسبات میان تهران و بغداد تاکید و در خصوص مسائل جاری منطقه گفتگو و رایزنی کردند.
دکتر ولایتی در این دیدار با تاکید بر اینکه ما همواره با اشتیاق با بزرگان و برادران مسئول مجلس اعلای عراق ملاقات داریم گفت: این مناسبات و دیدارها سابقه طولانی میان ایران و عراق وجود دارد و بدون تردید رابطه این دو کشور برادرانه،استراتژیک و راهبردی است چرا که بعد از سرنگونی رژیم بعثی این دو کشور همواره در معاضدت و همکاری بوده اند.
وی با تبریک پیروزی های متوالی ارتش و نیروهای مردمی عراق در سرنگونی گروهک های تکفیری اظهار کرد: خوشحالیم که چندی است با حمایت های دولت و مردم عراق و همبستگی میان این دو سرزمین عراق ار لوث وجود تکفیری های داعشی پاک شد.

در ادامه همام الحمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی درهای خود را برای کمک به مردم عراق در مبارزه با داعش کاملا گشود و اگر جمهوری اسلامی نبود معلوم نبود که چه سرنوشتی برای ملت عراق متصور بود.

وی در پایان تاکید کرد : رژیم سابق عراق موانع و مشکلات بسیاری را برای پیوند و گشایش درهای مناسبات دو کشور ایجاد کرد ولی پس از سقوط آن دو کشور روابط بسیار خوبی با هم دارند که از آن جمله می توان به راهپیمایی بزرگ اربعین و زیارت مردم عراق از امام رضا(ع) اشاره کرد و ملت عراق این موضوع را ارج گذاشته و پاس می دارند.

کد خبر: 894968

وب گردی

وب گردی