امیدوارم برای اولین بار سهمیه تیمی المپیک را بدست آوریم

میلاد وزیری سرمربی و کاپیتان تیم تیر و کمان دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم در مسابقات جهانی فرانسه برای اولین بار بتوانیم سهمیه تیمی المپیک را بدست آوریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ مسابقات لیگ تیر و کمان کشور درحالی قرار است هفته آینده آغاز شود که تیم دانشگاه آزاد اسلامی در بخش مردان و زنان در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد و به عنوان یکی از تیم های پر قدرت این دوره از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است. در همین راستا با میلاد وزیری، سرمربی و کاپیتان تیم تیر و کمان دانشگاه آزاد گفتگویی انجام دادیم که متن آن به شرح زیر است.

چطور وارد دنیای تیر اندازی با تیر و کمان شدید؟

قبل از ورود به رشته تیر و کمان در سایر رشته های ورزشی فعالیت میکردم از جمله ورزش تنیس روی میز که بصورت حرفه ای آن را دنبال میکردم اما از طریق جناب آقای کهتری که هم اکنون سرمربی تیم ملی پارالمپیک کشور هستند و از همرزمان پدرم بودند وارد دنیای تیر و کمان شدم، وسپس این رشته را بصورت حرفه ای ادامه دادم و توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم و وارد دنیای قهرمانی شوم.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی چطور شکل گرفت و چی شد که سر مربی این تیم شدید؟

اگر امروز به جامعه ورزش کشورمان نگاه کنید به جرأت می‌توانم بگویم ۶۰ تا ۷۰ درصد مدیرانی که در ورزش ما اعم از رؤسا، نایب رئیسان و دبیران فدراسیون‌ها، مدیران ارشد وزارت ورزش فارغ‌التحصیل یا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و همین‌طور ورزشکارانی که قهرمانان دنیا یا المپیک هستند، دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند. قطعاً حضور اینها با توجه به علمی که در این دانشگاه یاد می‌گیرند و با توجه به تجربه‌ای که در ورزش دارند می‌تواند کمک زیادی در ورزش کشورمان داشته باشد.
قبل از این، در دهه هشتاد نیز با تیم دانشگاه آزاد به عنوان مربی و ورزشکار همکاری داشتم و موفق به کسب مقام قهرمانی شده بودم. همچنین از آنجا که جناب دکتر لشگری از بدنه ورزش کشور هستند، به دنبال احیا رشته تیر و کمان بخصوص در بخش های المپیکی در دانشگاه آزاد بودند. و طی جلسه ای که با ایشان داشتم تصمیم بر این گرفته شد که امسال علاوه بر تیم بانوان که خانم دکتر شمس، از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد سرمربیگری آن را بر عهده دارند، تیم آقایان نیز اضافه شود، تا هم یک فرصت آمادگی باشد برای ورزشکاران به منظور کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی، و هم بتوانیم حضوری قدرتمند در لیگ داشته باشیم وانشاالله  برای دانشگاه آزاد افتخار آفرینی کنیم و روی سکو قرار بگیریم.

وضعیت تیم چگونه است؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک سال است که هیچ رقابتی وجود نداشته و این موضوع باعث بروز یک افت برای ورزشکاران در تمامی ورزش ها شده است و ارزیابی تیم های دیگر را سخت کرده است. اما ما تیم بسیار خوبی را تشکیل داده ایم و ورزشکارانی را که انتخاب کردیم ٧٠ درصد  شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امیدوار هستیم که بتوانیم نتایج خوبی را کسب کنیم.

تجهیزات تیم دانشگاه آزاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به اینکه تجهیزات اصلی ورزش تیر و کمان از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، ورزشکاران انتظار این را ندارند که تیم بخواهد تجهیزات اصلی را تامین کند اما یک سری از تجهیزات مصرفی تیر و کمان را از مسئولین تیم درخواست کردیم که امیدواریم تا زمان شروع لیگ در هفته آینده و اولین بازی ما در تاریخ ٢٧ آذر ماه به دست ما برسد تا این مشکل هم برطرف شود.

درباره وضعیت تیر و کمان کشور نظرتان چیست؟

با توجه به تمهیدات خوبی که فدراسیون داشته در پنج ماه گذشته در هر ماه تیم ملی اردوهای ١۵ روزه داشته. همچنین مهم ترین رقابتی که پیش روی ما قرار دارد مسابقات جهانی فرانسه است که سهمیه تیمی المپیک در آن توزیع خواهد شد . وبا توجه به اینکه در سال گذشته رقابتی در سطح جهان برگزار نشده هیچ ارزیابی از ورزشکاران نمی‌توانیم داشته باشیم. البته تمام امیدواری ما این است که برای اولین بار بتوانیم سهمیه تیمی المپیک را برای کشور بدست آوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =