رتبه‌ بندی معلمان بیشتر همسان‌ سازی حقوق‌ است تا رتبه‌ بندی

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روی جزئیات رتبه بندی معلمان، ابهاماتی هست که باید برطرف شود گفت: این طرح را بیشتر همسان‌ سازی حقوق می‌دانم تا رتبه بندی.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوسف نوری در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان گفت: طبق آنجه اطلاع پیدا کردم، رتبه‌بندی این هفته در دستورکار مجلس باشد. قطعا برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش‌هایی انجام شود.

وی افزود: ما هم از ابتدا پیگیر آن بودیم. روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود. این طرح را بیشتر همسان‌سازی می‌دانم تا رتبه‌بندی؛ چون برای رتبه‌بندی باید سندی بیاید و بعد روی آن سند کار شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه شود. هرچند اکنون تحت عنوان رتبه‌ بندی معلمان در مجلس است و کار در این قالب جلو می‌رود.

کلاسی بدون معلم نباشد؛ به هر طریقی شده باید معلم پیدا کنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم و قبول نداریم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.

نوری درباره گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اولشان حضوری شده است اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکل‌ها برویم.

با آموزش‌های مکمل باید «افت یادگیری» را جبران کرد

وی درباره افت یادگیری در دوران آموزش‌های مجازی اظهار کرد: هیچ آموزشی، آموزش حضوری نمی‌شود. آموزش مجازی مکمل است و در ناچاری از آن استفاده شده است. برای جبران افت یادگیری رخ داده، باید از طریق روش‌ها و مکمل‌های آموزشی خلاءهای موجود را پرکنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره سرانه پژوهشی دانش آموزان اظهار کرد: سرانه پژوهشی در قانون تصویب شده و یک درصد است. اگر ظرفیت این پژوهش به گونه‌ای باشد که بتواند جذب کند اختصاص داده می‌شود. خاطرم هست قبلا که در وزارتخانه بودم سرانه ویژه‌ای برای دانش آموزان درنظر گرفته بودیم، اما اکنون سرانه خاصی برای دانش‌آموزان قرار داده نشده است و به طور کلی سرانه اصلی که در قانون بودجه سنواتی برای پژوهش دیده شده، یک درصد است. باید بررسی کنیم که تا کنون چه میزانی هزینه شده و باید از این پس بنا را بر این بگذاریم که بودجه خاصی برای پژوهش های دانش آموزی تعلق بگیرد.

نوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظام‌های رسمی، آموزش خلاقیت بچه‌ها را از بین می‌برند گفت: واقعیت این است که دانش آموزان ما هرکدام می توانند در یک زمینه یک انسان سرآمد باشند. مهم این است که بتوانیم آنها را شناسایی و زمینه را برای شکوفایی استعداد آن ها فراهم کنیم. این موضوع در اسناد بالادستی مورد تاکید قرار گرفته است. باید هم اولیاء و هم معلمان بیشتر مسلح، مسلط و توانمند شوند تا دانش‌آموزان را در این فرایند قرار دهند. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم این است که مرکز سنجش را برای استعدادیابی همه دانش‌آموزان فعال کنیم.

«کنکور» استرس‌زای اعظم است؛ نتایج بررسی‌ها اعلام می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و استرس‌زا بودن برگزاری دو مرتبه کنکور در سال گفت: جوانب و زوایای مصوبه شورای عالی را از همین هفته پیش رو بررسی می‌کنیم. کنکور خودش استرس زای اعظم است و نباید بیش از این به دانش‌آموزان استرس بدهیم. نتایج بررسی ها را اعلام می‌کنیم. نباید کاری کنیم که از روند فعلی استرس‌زاتر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      بنام الله باسلام خدمت نمایندگان انقلابی و ولایت مدار ود راس آنها هیات رئیسه محترم مجلس ودر راس آن آقای قالیباف و همچنین دولتمردان انقلابی و مردمی بعنوان یک فرهنگی خادم ملت ورهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی عرضی خدمت شما مسولین عزیز دارم چرا با وجود اطلاع همه ی مسولین عزیز به از زندگی بد معیشتی و وفلاکت و زجر آور وزیر خط فقر بودن فرهنگیان مظلوم بیصدا وبعد از گذشت ۱۴ سال از اجرای سند تحول بنیادین وولایحه رتبه بندی وحل مشکلات معیشتی و مالی با تورم سرسام آور معلمان و حدود یکسال قرار گرفتن این لایحه رتبه بندی معلمان در مجلسشورای اسلامی جهت امیرالمومنین همسان سازی حقوق فرهنگیان بادیگر ادارات و اعتراضات صادقانه و صنفی معلمان و امروز و فردا کردن مسولین هنوز هیچ اتفاق قابل قبولی برای رفع اساسی مشکلات عدیده معیشتی و معلمان نیفتاده و میگویند بار مالی دارد در صورتی که دیگر ادارات بجز گرفتن مزایا و تسهیلات ارزان کف حقوقشان۲۰ میلیون یعنی ۵برای فرهنگیان است و جدیدا نیز برای پرستاران عزیز که حقوقشان بالای ۲۰ میلیون با مزایا بدون هیچ سروصدا نداشتن بار مالی در حدود درخواست یک ماهه برا