رشد ۶۰۰ درصدی درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت در هفت سال گذشته

آمارها نشان می‌دهد درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت از سال ۹۲ تا ۹۹ با ۶۰۰ درصد رشد از ۱۴۳ میلیارد تومان به ۹۹۷ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ارتباط دانشگاه و صنعت، ضرورت و مزایای آن بر هیچ کس پوشیده نیست. شکل‌گیری این ارتباط سبب بی‌نیازی دانشگاه از منابع مالی دولتی و به تبع آن استقلال در تصمیم‌گیری آن‌ها خواهد شد. دانشگاه‌های ایران هم در سال‌های اخیر به ضرورت درآمدزایی دانشگاه‌ها از طریق ارتباط با صنایع واقف شده‌اند و در این راستا، اقداماتی صورت گرفته است.

طرح تحول در همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت با اهدافی مانند اجرای ۲۵ درصد پروژه‌های تحصیلات تکمیلی به صورت مستقیم به سفارش صنعت و جامعه و افزایش متوسط سالانه ۱۰ درصدی حجم قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه از سوی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم و در قالب چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ اجرایی شد.

در ادامه نمودار درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت به میلیارد تومان از سال ۹۲ تا ۹۹ آمده است؛

رشد ۶۰۰ درصدی درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت در هفت سال گذشته

بر اساس نمودار فوق، مبلغ سالانه جذب شده (درآمد) قراردادهای ارتباط با صنعت در سال ۹۲، ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است. درآمدهای قراردادهای ارتباط با صنعت از سال ۹۲ تا ۹۹ در حال افزایش بوده است، به طوری که این درآمد در سال ۹۳ به ۱۶۱ میلیارد تومان، در سال ۹۴ به ۱۶۷  میلیارد تومان، در سال ۹۵ به ۲۰۱ میلیارد تومان، در سال ۹۶ به ۲۳۰  میلیارد تومان، در سال ۹۷ به ۲۷۳  میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین افزایش درآمد از قراردادهای ارتباط با صنعت در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ اتفاق افتاده است. به این معنا که درآمد ۲۷۳ میلیارد تومانی قراردادهای صنعتی در سال ۹۷ با افزایش حدود ۲ برابری در سال ۹۸ به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید و پس از آن در سال ۹۹ به ۹۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت که نشان از رشد ۱۵۰ درصدی درآمدهاست.

به طور کلی، در هفت سال گذشته درآمد قراردادهای ارتباط با صنعت ۶۰۰ درصد رشد داشته است که این رشد نشان‌دهنده فرایند مناسب شکل‌گیری ارتباط دانشگاه و صنعت در کشور است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1133855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =