افراد فعال در رسانه باید به نحوی فعالیت کنند که مشکل گشا باشند/ اتفاقات دانشگاه آغازگر تحولات جامعه

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید رویکرد و خط فکری رسانه مشخص شود افزود: دشمن برای ضربه زدن از زمینه‌های متعدد استفاده می‌کند و افراد فعال در رسانه باید به نحوی فعالیت کنند که مشکل گشا و در راستای مطالبه گری، بروز نشاط و نمایش خطاها باشد.

به  گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه ششمین دوره جشنواره قلم امروز دوشنبه ۸اسفند در سالن مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها با خیر مقدم به مهمانان گفت: افراد با بیان،قلم و آگاهی بیشتر در مقایسه با دیگران مسئول تر هستند. برگزیدگان این جشنواره باید بدانند که می توانند جریان ساز باشد.

وی افزود: اگر از قابلیتها در راستای مطالبه گری به حق، روشنگری و اقدامات مناسب پیش ببرد بی شک پیشرفت می‌کنید.

به گفته وی دانشگاه جایگاه فرهیختگان و افرادی اهل معرف و موتور محرک جامعه و تعیین کنند است. دانشگاه محیط نخبگانی، تعیین کننده و با مسولیت سنگین است. بار تالیف جامعه، بار فراهم کردن رفاه و معنویت بیشتر و ... بر عهده جامعه است.

فاطمی پور ادامه داد: اتفاقات در دانشگاه می تواند آغازگر تحولات بزرگ در جامعه باشد.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید رویکرد و خط فکری رسانه مشخص شود افزود: دشمن برای ضربه زدن از زمینه های متعدد استفاده میکند و افراد فعال در رسانه باید به نحوی فعالیت کنند که مشکل گشا و در راستای افزایش دانش و مطالبه گری، بروز نشاط و نمایش خطاها و اشتباه ها باشند.

به گفته وی دشمن برای ضربه زدن از حربه های متعدد استفاده کرده و اینکه دشمن از ظرفیت ما بر علیه ما استفاده کند خطرناک است و برای حل آن باید برای خود چارچوب داشت.

در ادامه این نشست علی نادری، مدیر عامل ایرنا گفت: کار با نشریات و رسانه ها در  دوران دانشجویی از اهمیت برخوردار است و به باور بنده قلم دانشجو قید و شرط ندارد و ذی نفع نیست.

وی افزود: دیدگاه ها در بین دانشجویان نایاب است و با این طرز تفکر اندیشه دانشجویان شکل گرفته که باید آن را غنیمت شمرد.

به گفته نادری در کشور شاهد کمبود روزنامه نگار تخصصی هستیم. برای مثال خبرنگار سلامت باید به مسایل پزشکی آگاه باشد و از اطلاعات خبری و قلم مناسب هم برخوردار است.

نادری با بیان اینکه اغلب افراد از رشته های متعدد در جشنواره قلم شرکت کردند ادامه داد: دانشجویان مشق روزنامه نگاری کردند و در صورت تمایل به کار حرفه ای رسانه باید بدانند کار خبری از لحاظ تخصصی قابل اتکا نیست اما در زمینه تربیت ژورنالیست تخصصی باید بتوان تلاش کرد.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا افزود: در کشور به افراد رسانه ای کاربلد نیاز داریم چون کشور در آماج حملات گسترده و بمباران افکار  است.

نادری تاکید کرد: برای همکاری بیشتر بین خبرگزاری ایرنا و دانشجویان برگزیده می توانیم در قالب خبرنگار افتخاری با عقد تفاهم نامه به فعالیت بپردازیم.

در ادامه نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگی کشور گفت: فعالان در عرصه رسانه باید برای ورود به رسانه های عمومی تلاش کرد.

وی افزود: بذر امید در جامعه خشت می شود و فرهنگ نقد در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد. برای  ۸۰درصد افراد پذیرش نقد دشوار است. با مسایل اجتماعی سطحی برخورد می شود. باید دلایل بروز وضعیت ارز مشخص شود. همچنین نخبگان با جامعه مهربان تر و مسولان با نخبگان مهربان تر و تعامل بیشتر رفتار کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =