هواشناسی ایران / هشدار نارنجی درباره شروع بارندگی‌های شدید در ۲۱ استان

سازمان هواشناسی برای تشدید بارش‌ها در ۲۱ استان طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هشدار نارنجی آب و هوایی صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید، که در نقاط مستعد تگرگ و در برخی نقاط همراه با گردوخاک است، غرب کشور را در بر می‌گیرد.

هواشناسی ایران / کاهش دمای محسوس در برخی از نقاط کشور

این شرایط روز «چهارشنبه» آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب زنجان و روز «پنج‌شنبه» زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استانهای تهران و البرز را در بر می‌گیرد.

آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله مخاطرات این سامانه است.

هواشناسی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت بویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، استحکام سازه های گلخانه ها و دامداری ها توصیه کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =