به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدمحمد بطحایی در جمع کارکنان و دبیران مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان، مهمترین چالش امروز نظام آموزشی دنیا را تفاوت بین آموختههای نظام آموزشی و نیازهای جامعه عنوان کرد.
شروع به کار ۴ مدرسه عالی مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: این مشکل از گذشته وجود داشته و با توسعه دنیا این شکاف امروز بسیار بیشتر شده است.
رئیس سازمان سما، بیمیلی دانشآموزان و دانشجویان از فراگیری آموزشهای صرفا تئوری و خروجی یک دانشآموخته بیمهارت و حرفه را مهمترین عامل فرار این قشر از تحصیل عنوان کرد.
بطحایی بیان کرد: زمانی حدود 2 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل میکردند و این رقم امروز به یک و نیم میلیون رسیده که این امر میطلبد برنامهریزان با استفاده از تکنیکهای جدید آموزشی، جستجوی مؤلفههای خطرآفرین و جمعبندی راهکارها و با توجه به نیاز روز جامعه با ایجاد روشهای نو با پیامدهای مخرب این مسئله مقابله کنند.
وی، ایجاد دانشکده مهارتمحور و کارآفرین در دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از راههای تربیت نیروی متخصص جامعه عنوان کرد و افزود: پرورش دانشآموختگان توانا در صنعت با توجه به نیاز روز جامعه و ایجاد کارگاههای کوچک اشتغالزا و زودبازده از مهمترین اهداف و ثمرات این دانشکده است که گام مؤثری در پیشرفت اقتصادی خانوار و جامعه دارد.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مزیت رقابتی مدارس سما با سایر مراکز خصوصی را حضور مدارس در کنار مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندیهای عظیم این دانشگاه در حوزههای علمی، پژوهشی و آزمایشگاههای مجهز و بهروز عنوان کرد.
رئیس سازمان سما توضیح داد: مدرسه سما جزئی از بدنه دانشگاه آزاد اسلامی است و خطکشی بین مدرسه و دانشگاه در این محور ممنوع و موجب نابودی هر دو مجموعه خواهد شد.
بطحایی، مهمترین اختلال نظام آموزشی فعلی را عدم همپوشانی دانشگاه و مدرسه عنوان و بر لزوم همفکری، همکاری و همافزایی هر دو مجموعه برای نیل به اهداف عالی آموزش و دانشگاه تأکید کرد.
تصویب دانشکده تعلیم و تربیت با هدف کاستن فاصله، ارتباط مباحث نظری و آکادمیک با مباحث علمی و میدان عمل در دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که بطحایی مطرح کرد.
مسئول فرهنگی مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان هم با بیان مشکلات روز نظام آموزشی، حافظهپروری و حافظهمحوری را مهمترین چالش امروز سیستم آموزشی کشور عنوان کرد.
حجتالاسلام ابراهیم خیراللهی بر ضرورت ارائه عاقلانه و فعال مسیرها به دانشآموزان برای فراگیری آموزههای دینی، توجه خاص به حوزه تربیتی و عدم پرداخت به برنامههای کلیشهای در این حوزه تأکید کرد.
انتهای پیام/
نظر شما