اخبار بازار خودرو/  قیمت پژو ۲۰۷ ۳۱ میلیون تومان کاهش یافت

قیمت خودرو امروز ۲۲ خرداد به روال روزهای قبل در سراشیبی حرکت کرد. با مخابره سیگنال‌های مداوم و مثبت از اخبار برجام و بازار ارز، کاهش قیمت‌ها سرعت بیشتری پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت خودرو، امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۲، همچنان در پیروی از روزها و هفته‌های گذشته نزولی است. اما گویا امروز این روند نزولی شدت گرفته است. از اصلی‌ترین دلایل این کاهش قیمت می‌توان به کاهش قیمت دلار و مخابره سیگنال مستمر در حوزه احیای برجام اشاره کرد.

اخبار بازار خودرو/ ریزش قیمت تارا از ۲۰۰ میلیون گذشت

بازار خودرو پس از طی کردن دوره چند ساله‌ی تورمی، حال دچار رکودی سنگین شده است؛ به نحوی که برخی از فروشندگان که نیاز فوری به پول نقد دارند گاهی قیمت خودروی خود را طی یک هفته گذشته بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان کاهش داده‌اند.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است؛

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ همچنان مقاومت خود را در برابر کاهش قیمت حفظ کرده‌اند و همچنان بر قیمت‌های ۳۰۰ میلیون و ۳۵۰ میلیون تومانی خود استوار هستند. این دو محصول کهنه‌کار و در عین حال محبوب حتی با توجه به کاهش قیمت شدید برخی از رقبای خود کوچک‌ترین کاهشی نداشتند.

پارس LX TU5  را می‌توان پرطرفدارترین محصول این روزهای شرکت ایران‌خودرو دانست که به دلیل تقاضای بالا کاهش قیمت پنج میلیون تومانی را تجربه کرده است و امروز با قیمت ۵۷۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما در سوی دیگر بازار  پژو 207i دنده‌ای با ۳۱ میلیون تومان کاهش به قیمت ۵۹۹ میلیون تومان رسید تا رکورد کاهش قیمت را در بین خودروهای داخلی به نام خود ثبت کند تا باری دیگر به یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز همانند بازار خودروهای داخلی، قیمت خودرو کاهشی است.

چری تیگو ۷ با مدل ۱۴۰۱، امروز برای دومین بار پیاپی رکورد بیشترین درصد کاهش قیمت را نسبت به دیگر خودروهای مونتاژی نصیب خود کرد. این خودرو با ۶۸ میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، با نرخ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله شد.

ام وی ام x22 pro به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو با کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی به عدد ۹۴۰ میلیون تومان رسید تا آغازگر شکستن قیمت‌های مدیران‌خودرو باشد.

در سوی دیگر نوسانات بازار خودروهای مونتاژی جک S5 نیوفیس، با کاهش قیمتی ۱۰ میلیون تومانی کم‌ترین کاهش قیمت را داشت تا همچنان قیمتش بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی بماند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به ورود دلار به به کانال ۴۷ هزار تومان در زمان نگارش این گزارش و همچنین در دست بررسی بودن لایحه آزادسازی واردات خودروهای دست دوم انتظار می‌رود تا این روند نزولی در بازار خودرو همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر: 1185292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =