بلیت هواپیما برای سفر داخلی نایاب شد/ حضور بازار سیاه در نقاب سایت‌های خارجی

این روزها تهیه بلیت‌ هواپیما برای سفر داخلی با مشکلات متعددی همراه شده است؛ گرانفروشی‌، کمبود بلیت از جمله عواملی که این موضوع را به یک معضل تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، چندماهی است که تهیه بلیت هوایی برای مسافران به یک معضل تبدیل شده است و انجام یک سفر هوایی دیگر کار آسانی نیست. افزایش قیمت بلیت هواپیما و از طرفی نایاب شدن آن سبب ایجاد مشکلات متعددی شده در این میان گرانفروشی برخی از سایت‌های فروش بلیت نیز به این مشکل دامن زده است. سایت‌هایی که یکی پس از دیگری اخطار دریافت می‌کنند اما گویا این اخطارها تنها در حدی است که رسانه‌ای شود و در واقعیت همچنان سایت‌ها فروش بلیت در حال گرانفروشی و فروش بلیت‌های چارتری هستند.

شرکت خدمات مسافری «علی‌بابا» رفع تعلیق شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی در خردادماه سال جاری درباره ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری گفت: در زمان حاضر پروازهای چارتری از مبدأ و به مقصد تهران در شهرهای مشهد مقدس، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز ممنوع است و هیچ شرکت هواپیمایی به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند بلیت پروازهای چارتری در این مسیرها بفروشد.

از کنار فروش بلیت‌های چارتری که عبور کنیم، به گرانفروشی قیمت بلیت هواپیما به ویژه عتبات خواهیم رسید. تنها با یک جستجوی ساده و انتخاب مبدا و مقصد سفر نرخ‌های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. قیمت چارتری پرواز تهران به نجف برای تاریخ دوشنبه ۱۲ تیر از ۷ میلیون تومان آغاز و تا حدود ۱۷ میلیون تومان ختم خواهد شد، حتی در بازه زمانی نزدیکتر به عنوان مثال  پرواز تهران به نجف برای امروز ۱۱ تیر ۱۴۰۲ به بالاتر از ۳۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. اختلاف قابل توجه چند میلیون تومانی که تا به امروز هیچکس پاسخگو آن نبوده است و در این میان تنها مسافران متضرر خواهند شد. 

بلیت هواپیما برای سفر داخلی نایاب شد/ حضور بازار سیاه در نقاب سایت‌های خارجی

یکی از دیگر از مشکلات بلیت‌های هوایی که از اوضاع نابسامان این بازار خبر می‌دهد، کمیاب شدن بلیت‌ هواپیما است، موضوعی که مسئولان مربوط نبود تعادل میان تقاضا و ناوگان را بهانه می‌کنند. 

بلیت اغلب مسیرهای پرتقاضا نظیر تهران ـ مشهد، تکمیل ظرفیت هستند. برای مثال  تنها ظرفیت خالی در مسیر تهران_ مشهد برای ۳۰ تیر با ۴ ظرفیت خالی است،‌ حتی ظرفیت‌ها برای اوایل مردادماه نیز تکمیل شده است.

بلیت هواپیما برای سفر داخلی نایاب شد/ حضور بازار سیاه در نقاب سایت‌های خارجی

یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، درباره کمبود بلیت هواپیما می‌گوید: دلیل اصلی این وضعیت، ناتراز شدن عرضه و تقاضاست؛ چراکه ناوگان مسافری فعال کشور با تمام ظرفیت در حال خدمات‌رسانی است و تقاضای ایجاد شده برای سفر هوایی با آغاز تابستان، بیشتر از این ظرفیت است.

اما گویا کمبود بلیت هواپیما تنها در سایت‌های ایرانی مشاهده می‌شود و متاسفانه حضور بازار سیاه و سودجویان برای منفعت طلبی وضعیت این بازار را به طور دیگری تغییر داده است، در حالیکه بلیت هواپیما در سایت‌های داخلی تکمیل ظرفیت است، در سایت‌ عراقی با ظرفیت در حال فروش است.

بلیت هواپیما برای سفر داخلی نایاب شد/ حضور بازار سیاه در نقاب سایت‌های خارجی

متاسفانه در فروش بلیت از طریق سایت‌های فروش بلیت عراقی، همزمان ۴قانون لازم‌الاجرای صنعت هوایی نقض می‌شود و بلیت‌های سیستمی و چارتری در مسیرهای پرتقاضا با قیمت دلاری و بالاتر از سقف مصوب به مسافران ایرانی فروخته می‌شوند،‌موضوعی که هنوز هیچکدام از مسئولان سازمان هوایی کشور درباره آن پاسخی نداده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =