بزرگ‌ترین رویداد گردشگری ایران و روسیه در مازندران برگزار می‌شود/ راه‌اندازی خط پرواز ساری- روسیه

استاندار مازندران گفت: بزرگترین رویداد گردشگری ایران و روسیه در ۵ مهرماه سال جاری با حضور ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری فدراسیون روسیه در استان مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح اقدامات سفر هیأت اقتصادی استان به روسیه پرداخت. وی مجموع مبالغ قراردادهای منعقد شده در این سفر را ۲۴۶ میلیون دلار اعلام و بیان کرد: مجموعاً سه کارگروه، بین استان مازندران و روسیه تشکیل و مقرر شد که این کارگروه‌ها تا سه ماه آینده، خدمات خود را ارائه دهند.

سیدمحمود حسینی‌پور، مهمترین موضوع مورد پیگیری در این سفر را موضوع گردشگری، بیان و اظهار کرد: بزرگترین رویداد گردشگری ایران و روسیه در ۵ مهرماه سال جاری با حضور ۲۰۰ نفر از فعالان گردشگری فدراسیون روسیه در استان مازندران برگزار می‌شود تا فرصتی ایجاد شود که بتوانیم از این طریق، ظرفیت‌های گردشگری استان مازندران را برای فعالین حوزه گردشگری روسیه، تبیین کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت فعال شدن کریدور شمال_جنوب، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این سفر، فعال کردن کریدور شمال_ جنوب بود. این پرکارترین سفرمان بود تا از این طریق، فرصت تجاری در دریای خزر شکل گیرد.

نماینده عالی دولت در استان به مشکلات گمرکی، قرنطینه‌ای و استاندارد تجار جهت صادرات اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات عمده در صادرات کالا، مشکلات بانکی بود که طی تعاملات بانکی به عمل آمده بین دو کشور، این مشکل مرتفع و دیگر هیچ مشکلی در انتقال پول، بین تجار دو کشور وجود ندارد.

حسینی به توافقات انجام شده با بانک "بیزینس‌بانک" اشاره و گفت: طبق توافق انجام شده، بانک مربوطه تعهد کرد که کشتی‌های تهیه شده توسط طرف ایرانی را لیزینگ کند.

وی، تعامل حداکثری طرفین درباره صنعت کشتی‌سازی را مثبت ارزیابی و خبر داد: در آینده، تولید موتور کشتی با همکاری طرف روسی در شهرستان آمل، آغاز خواهد شد.

این مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز بین‌المللی صادرات برنج کشور با سرای تجاری برنج در مسکو را اطلاع و تشریح کرد: تلاش همکاران بر این بود که بتوان، برنج فاخر ایرانی را در سبد غذایی روسها قرار دهیم و به این منظور، دفتر نمایندگی مرکز بین‌المللی صادرات برنج در کشور روسیه گشایش خواهد یافت.

استاندار مازندران، انعقاد قرارداد با مجموعه دانشگاه فذا و سن‌پترزبورگ را جهت آموزش زبان فارسی و روسی را از دیگر اقدامات این سفر برشمرد و افزود: قراردادی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسی منعقد شد که با رعایت اصولی و اجرای برخی اصلاحات در تولید صادرات‌محور محصولات، بتوان از ظرفیت صادرات محصولات بهره برد.

حسینی‌پور، ارائه پیشنهاد، جهت راه‌اندازی خط دریایی گردشگری و موافقت طرف روسی را از جمله تلاش‌های هیأت  اقتصادی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این سفر، مقرر شد که خط پروازی روسیه_ساری به زودی راه‌اندازی شود.

خبرنگار: غزاله شعبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1191004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =