المپیک ۲۰۲۴ پاریس| ساروی قهرمان المپیک شد

فرنگی کار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان به مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ملی‌پوشان رشته‌های تکواندو، قایقرانی و کشتی فرنگی مقابل حریفان قرار می‌گیرند.

برنامه رقابت نمایندگان ایران در روز دوازدهم المپیک (چهارشنبه ۱۷ مرداد) به شرح زیر است:

* تکواندو
مبینا نعمت‌زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها با «میچله تائو» از لسوتو مبارزه می‌کند و در صورت برتری، در مرحله یک چهارم نهایی با برنده جدال نمایندگان اسپانیا و اروگوئه روبه‌رو خواهد شد. اولین مسابقه نعمت‌زاده ساعت ۱۳:۰۶ برگزار می‌شود.

* قایقرانی
علی آقامیرزایی امروز در کایاک ۱۰۰۰ متر به مصاف حریفانش می‌رود. مرحله مقدماتی کایاک ۱۰۰۰ متر در پنج گروه برگزار می‌شود و نماینده ایران از ساعت ۱۲:۱۰ امروز (به وقت تهران) در گروه چهار و در کنار حریفانی از اسپانیا، بلژیک، آلمان، فرانسه و مجارستان پارو خواهد زد. از هر گروه دو نفر برتر راهی نیمه نهایی می‌شوند و سایر نفرات در مرحله یک چهارم نهایی رقابت می‌کنند.

نبی رضایی در کانو ۱۰۰۰ متر و از ساعت ۱۳:۱۰ ظهر در گروه پنج با حریفانی از آنگولا، مجارستان، آلمان و چین مسابقه می‌دهد. مرحله مقدماتی این ماده در پنج گروه برگزار می‌شود، از هر گروه دو نفر برتر راهی نیمه نهایی می‌شوند و سایر نفرات در مرحله یک چهارم نهایی رقابت می‌کنند.

* کشتی فرنگی
سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارند، از ساعت ۱۲:۳۰ در دور نخست به مصاف «اسحاق قایو» از الجزایر می‌رود و در صورت عبور از سد از این حریف، در دور بعد با برنده دیدار میان «کیوتارو سوگابه» از ژاپن و «لوئیس اورتا سانچز» قهرمان جهان و المپیک از کوبا کشتی خواهد گرفت.

علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، از ساعت ۱۲:۳۰ در دور نخست با «مونوز» از کلمبیا پیکار می‌کند و در صورت پیروزی در این دیدار، در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده کشتی «علی چنگیز» قهرمان جهان از ترکیه و «کولینیچ» از لهستان می‌رود.

محمدهادی ساروی پس از سه برد پیاپی و صعود به فینال وزن ۹۷ کیلوگرم امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ باید در فینال به روی تشک برود و مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان قرار بگیرد.

اسماعیلی انتقام گرفت و فینالیست شد

نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی انتقام شکست عجیبش در تورنمنت رنک‌دار مجارستان را از قهرمان المپیک و جهان گرفت و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

سعید اسماعیلی بعد از برد راحتی که در دور اول مقابل اسحاق قایو از الجزایر به دست آورد، در دور دوم مقابل لوئیز اورتا سانچز کوبایی قرار گرفت که در مبارزه اولش با امتیاز عالی سوگابه ژاپنی را برده بود.

اسماعیلی با خاک کردن حریف در همان ابتدای کشتی،‌ صاحب دو امتیاز شد و درادامه نیز با دریافت اخطار کم‌کاری، جمع امتیازات خود را به سه رساند. او در خاک البته از فرصت استفاده نکرد تا داور خیلی زود بر سوت خود بدمد.

درخواست چلنج از سوی کادرفنی ایران، دو امتیاز دیگر به دلیل گرفتن دوبنده و استفاده از پا از سوی سانچز،‌به نماینده ایران اضافه کرد تا نتیجه ۵-صفر شود. چلنج درست از سوی حسن رنگرز و مجید رمضانی، علاوه بر دو امتیاز، یک اخطار برای حریف هم به همراه داشت.

وقت اول ۵-صفر به سود اسماعیلی تمام شد و در وقت دوم، کشتی‌گیر دزفولی موفق به خاک کردن حریف شد تا نتیجه ۶-صفر شود.

مربیان کوبا درهمین وقت درخواست چلنج کردند اما سانچز درخواست آنها را رد کرد و خواست کشتی ادامه پیدا کند درحالیکه تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت،‌بار دیگر این اسماعیلی بود که حریف را خاک کرد و صاحب هفتمین امتیاز خود شده و درنهایت با خاک دیگری،‌نتیجه را ۹-صفر کرده و به پیروزی رسید.

به این ترتیب اسماعیلی با شکست اورتا سانچز کوبایی،‌ به دیدار نیمه‌نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم راه پیدا کرد.

فرنگی کار وزن ۸۷ کیلوگرم ایران با شکست حریف عنوان‌دار خود از اوکراین مقتدرانه راهی فینال المپیک شد.

مبینا نعمت‌زاده دومین زن مدال‌آور تاریخ ایران در المپیک/ تکواندوکار ۱۹ ساله برنز گرفت

مبینا نعمت‌زاده ملی‌پوش ۱۹ ساله تکواندو ایران برای کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نماینده عربستان رقابت کرد و در پایان پیروز شد و مدال برنز گرفت.

نعمت ‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم و در مبارزه با دنیا ابوطالب از عربستان در دو راند به پیروزی رسید.

تکواندوکار عربستان برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ و طلای آسیا را در سال ۲۰۲۴ در کارنامه دارد.

او توانست دومین مدال المپیک زنان را در تاریخ ورزش ایران به دست آورد. پیش از این کیمیا علیزاده در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز تکواندو گرفته بود.

نتایج دو راند این مبارزه به شرح زیر است:

راند اول: ۳ - صفر (نعمت‌زاده)

راند دوم: ۴ - ۱ (نعمت‌زاده)

نعمت‌زاده پیش از این مبارزه نیز در دو مسابقه اول خود مقابل حریفانی از لسوتو و اسپانیا به پیروزی دست یافته بود و در نیمه نهایی برابر حریفی از چین شکست خورد.

مهمدی به فینال راه یافت

در پایان رقابت‌های روز نخست ۲ وزن پایانی کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا مهمدی نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی مقابل ژان بلنیوک دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان از اوکراین در یک مبارزه سخت و دشوار در حالیکه در تایم نخست ۳ بر صفر عقب بود، در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ به برتری رسید تا سومین فینالیست کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس شود.

مهمدی پیش از این در دور نخست برابر کارلوس مونوز از کلمبیا در مدت زمان ۲ دقیقه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. وی سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کولینیچ دارنده مدال برنز جهان از لهستان رفت و در پایان با اقتدار و با نتیجه ۱۰ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کشتی فرنگی ایران با داشتن ۳ فینالیست در استانه تکرار ۳ طلای تاریخی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن قرار گرفت.

هادی ساروی قهرمان المپیک شد/ کولاک شاگردان رنگرز در پاریس

در جریان دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، محمدهادی ساروی دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک مقابل آرتور الکسانیان کشتی گیر کهنه کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۴ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد.

ساروی پیش از این روز گذشته سه شنبه در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید.

وی سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در نیمه نهایی نیز مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت ها باشد.

کشتی فرنگی ایران در المپیک پاریس درخشش فوق العاده ای داشت. ۵ فرنگی کار دیگر ایران در المپیک به میدان رفتند. سعید اسماعیلی در ۶۷ و علیرضا مهمدی در وزن ۸۷ کیلوگرم راهی فینال شدند، امین میرزازاده به مدال برنز رسید اما علیرضا محسن نژاد در ۶۰ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1239242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =