عاملان هتک حرمت به قرآن را به دستگاه قضایی دولت‌های اسلامی تحویل دهید

کانون‌های قرآن و عترت جمعی از دانشگاه‌های سراسری کشور خواستار تحویل عاملان هتک حرمت به قرآن به دستگاه قضایی دولت‌های اسلامی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کانون‌های قرآن و عترت جمعی از دانشگاه‌های سراسری کشور در محکومیت هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم بیانیه مشترکی صادر کرده و در آن بر تحویل دادن عامل این جنایت از سوی کشورهای سوئد و دانمارک به دستگاه قضایی کشورهای اسلامی تأکید شده است. متن این بیانیه به شرح زیر است:

واکنش یک تشکل دانشجویی به هتک حرمت به قرآن

«خداوند متعال در اثبات حقانیت قرآن کریم، با دعوت به تحدی، از همه آحاد مردم و دانشمندان عرصه‌های مختلف خواسته است که اگر در حقانیت این کتاب شک دارند، مانند این کتاب و یا حداقل سوره‌های آن بیاورند؛ حال چه می‌شود که در دنیای متمدن امروز و در عصر شکوفایی علم و دانش، به جای پاسخ به این استدلالِ منطقی، قرآن سوزانده می‌شود؟ اگر جوامع مدعی تمدن غرب، ‌قرآن را باطل و ساختگی می‌دانند با دلیل و برهان‌های علمی قرآن را رد کنند.

قطعاً اقدام به بی‌حرمتی نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم ، نشان از عجز و ناتوانی در آوردن برهان است، که اگر غیر از این بود بروز و ظهوری دیگر داشت.

«هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ» [ای پیامبر، به آنها] بگو اگر راست می‌گویید چه برهانی در برابر حق دارید؟

افزون بر اعجاز علمی و نکات ناب حقوق بشر بیان شده در قرآن کریم، قسمتی از آیات قرآن کریم به تصدیق پیامبران پیشین و سرگذشت اقوام آنها می‌پردازد. از جمله بیان قداست حضرت مریم(س) و بیان جایگاه والای حضرت مسیح (ع)؛ ‌حضرت مریم(س) را پاکدامن و برگزیده زنان عالم می‌داند و فرزندشان حضرت عیسی(ع) را یکی از پیامبران عالی قدر الهی و موجب برکت معرفی می‌کند. آیا بی‌حرمتی نسبت به قرآن کریم چیزی جز هتک حرمت حضرت مریم (ص) و حضرت مسیح(ع) است؟ همچنین تعداد زیادی از آیات قرآن کریم به بیان سخنان حضرت موسی(ع) و تکریم ایشان پرداخته و ایشان را به عنوان کلیم الله و یکی از پیامبران عالی قدر الهی معرفی می‌کند. آیا اهانت به قرآن کریم، اهانت به حضرت موسی(ع) نیست؟

ما کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور، به نمایندگی از جامعه قرآنی دانشگاهی و در عمل به وظیفه دینی خود در دفاع از ساحت قدسی قرآن کریم، با توجه به اصل احترام به ادیان در منشور بین‌المللی و هم‌صدا با حدود دو میلیارد مسلمان جهان، هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم که یک جنایت آشکار از سوی استکبار جهانی و صهیونیست با عاملیت دولت سوئد است به شدت محکوم کرده و طبق فرمایش رهبر معظم ایران اسلامی، دولت سوئد باید عاملان این اقدام قبیح را به دستگاه قضایی دولت‌های اسلامی تحویل دهد. 

مجازات عاملان این جنایت ناپسند، دولت‌های سوئد و دانمارک مرتکبان این عمل ناروا را، به قوه قضائیه کشورهای اسلامی تحویل دهند. همچنین، به دولت سوئد اعلام می‌داریم که جهان اسلام قطعاً در برابر دسیسه‌های این دولت علیه مسلمانان سکوت نخواهد کرد و پاسخ خود را درس عبرتی برای تمام کسانی که قصد خیانت و خباثت علیه مقدسات مسلمانان دارند، تبدیل خواهند کرد. دشمنان قرآن و اسلام که از جهانی شدن اسلام عزیز، احساس نگرانی کرده‌اند بدانند که این اقدامات خبیثانه نمی‌تواند نور خداوند را خاموش کند؛ چرا که قرآن کریم وعده داده است که خداوند متعال نور خود را تمام خواهد کرد(دین الهی جهانی می‌گردد) «وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» هرچند کافران خوش نداشته باشند و وعده قرآن که همان وعده خداوند متعال است تخلف‌ناپذیر است.

وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقینَ و سرانجام [نیک] از آن پرهیزکاران است.

انتهای پیام

کد خبر: 1191323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =