به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، امید رضاییفر سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دستاوردها و ظرفیتهای شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوریهای خودرو (جتکو) از پتانسیل و ظرفیت این شرکت برای تبدیل شدن به پردیس علم و فناوری خودرو خبر داد.
صدور کارنامه مهارتی در اولویت برنامههای وزارت علوم
رضاییفر در این بازدید از محصولات و فناوریهای توسعه داده شده در شرکت جتکو از جمله خودروی الکتریکی و ماژولهای داخلی شده آن، قطعات و اجزای الکترونیکی، مواد پیشرفتهی خطوط تولید خودرو، تجهیزات تست و آزمون و نمونهی فناوریهای مرتبط با خودروهای هوشمند و سایر محصولات توسعه داده شده در شرکت جتکو بازدید کرد.
سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در حاشیهی این بازدید اظهار کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ایجاد یک نظام مدوّن طرح و توزیع مسائل صنعت خودرو در شبکهی دانش و فناوری کشور است.
وی با توجه به پیشرفتهای حاصل شده در گروه صنعتی ایرانخودرو اعلام کرد: لازم است پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانشبنیان در این فضا و ساختار به وجه مناسبی مشارکت داده شوند و امکان استفاده از ظرفیتهای تخصصی کشور در رفع مسائل اصلی صنعت خودرو فراهم شود.
رضاییفر ایجاد پردیس علم و فناوری را نزدیکترین راهحل برای تحقق این فرایند و اکوسیستم دانست و اظهار کرد: با ایجاد پردیس در شرکت جتکو، امکان طرح مسائل دانش و فناوری صنعت خودرو به صورت اصولی و مدیریت شده و ایجاد راهحلهای بهینه برای مسائل در شبکه دانش و فناوری کشور فراهم خواهد شد.
اهمیت خودروهای الکتریکی در کاهش آلایندگیهای محیطی در کشور
وی با تأکید بر اهمیت خودروهای الکتریکی در کاهش آلایندگیهای محیطی در کشور و با توجه به پیشرفتهای چشمگیر گروه صنعتی ایرانخودرو در این فناوری گفت: در پی آن هستیم پروژهی کلان برنامهریزی جامع خودروهای برقی در سطح کشور با نگاه ملی و با گسترهای شامل محیط زیست، اقتصاد، فرهنگ عمومی و قوانین ملی در شورای عالی عتف مطرح و مصوب شود؛ در این طرح ابعاد مختلف فناوری و محصولات خودروهای الکتریکی در کشور در تولید و کاربری بررسی شده و نقشهی راه جامعی برای بازیگران مختلف در حوزه ترسیم خواهد شد.
حسن محمدقاسمی مدیرعامل شرکت جتکو نیز در این بازدید ضمن تشریح دستاوردهای شرکت جتکو، آمادگی خود و گروه صنعتی ایرانخودرو را برای حمایت از تأسیس پردیس علم و فناوری خودرو اعلام کرد و گروه صنعتی ایرانخودرو را با توجه به پیشرفتها و ظرفیتهای منحصربهفرد آن در حوزهی طراحی و توسعه، مستعد راهبری مسیر فناوری و دانش صنعت خودرو در جامعهی علم و فناوری کشور دانست.
نظر شما