تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌دلیل آزار جنسی

دولت اسپانیا روند حقوقی تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال این کشور را به‌دلیل آزار جنسی بازیکن تیم ملی بانوان این کشور آغاز کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جریان مراسم اهدای جام تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی ۲۰۲۳، جنی هرموسو، بازیکن این تیم را مورد آزار جنسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

سیستم VAR موقتی برای لیگ قهرمانان آسیا به فوتبال ایران می‌آید

هرموسو نیز دراین‌باره گفته بود که چنین رفتارهایی نباید «بدون مجازات» رها شود. یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا آن را آزار جنسی توصیف کرد و خواستار استعفای او شد.

روبیالس که از استعفا خودداری کرده است، خشم بازیکنان و وزرای دولت اسپانیا را برانگیخت و در همین راستا، ویکتور فرانسوس، رئیس شورای ملی ورزش این کشور گفت: دولت امروز روندی را آغاز می‌کند که براساس آن روبیالس باید در پیشگاه دیوان ورزش، توضیحات خود را ارائه دهد و در صورت موافقت دیوان، می‌توانم اعلام کنم که ما او را از فعالیتش تعلیق خواهیم کرد.

پیش‌تر کمیته اخلاق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درباره حرکت منشوری رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جشن قهرمانی تیم زنان این کشور در جام جهانی، پرونده اخلاقی باز کرد.

فینال جام‌جهانی فوتبال زنان بین تیم‌های انگلیس و اسپانیا و به میزبانی استرالیا برگزار شد که در نهایت لاروخا با یک گل به برتری دست یافت و برای نخستین بار فاتح این رویداد مهم شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =