برکناری ترکی از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری / مهدی مسکنی سرپرست شد

نعمت الله ترکی از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، نعمت الله ترکی از ریاست صندوق بازنشستگی کشوری برکنار شد.

بیشتر بخوانید:

 مهری طالبی دارستانی رئیس مرکز بازرسی وزارت کار برکنار شد

مهدی مسکنی معاون با تجربه، متعهد و انقلابی وزیر کار به سمت سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد.

در متن حکم مسکنی آمده است:

نظر به تعهد، شایستگی و صلاحیتهای علمی و اجرائی، جنابعالی، با استناد به بند "ج" قانون اصلاح ماده ۱۱۳" قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تأمین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب می شوید. 

انتظار می رود در گام دوم انقلاب اسلامی ضمن توجه به اولویتها و تدابیر دولت مردمی سیزدهم و نقش ویژه ی آن صندوق در رسیدن به اهداف و سیاستهای کلان نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی، با رعایت قانون مداری و در نظر گرفتن حقوق صاحبان اصلی یعنی بیمه شدگان و مستمری بگیران تمهیدات لازم را جهت انجام دقیق و پیوسته وظایف محوله بر اساس قوانین مقررات و مفاد اساسنامه صندوق به عمل آورید. 

امید است با اتکال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در مسیر خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق آرمانهای رفیع امام راحل عظیم الشأن (ره)، منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تدابیر دولت مردمی ،سیزدهم با تلاش صادقانه، موفق و موید باشید.

سید صولت مرتضوی

به گزارش ایسکانیوز، نعمت الله ترکی پنجم آذرماه امسال از سوی سید صولت مرتضوی به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی منصوب و در تاریخ پنجم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به ریاست صندوق منصوب شد.

دوران ریاست ترکی بر صندوق بازنشستگی کشوری با حواشی نیز همراه بوده است، از جمله اینکه چند ماه پیش شعبه دیوان نعمت الله ترکی رییس صندوق بازنشستگی کشوری را برای عدم تکمین به رای قضایی به انفصال موقت محکوم کرد.

 جالب آنکه ترکی رییس این صندوق و مدیر حقوقی آن در جریان نبودند که رییس این صندوق (بعنوان شخص حقیقی) محکوم به انفصال شده است و نه (صندوق بازنشستگی بعنوان شخصیت حقوقی) و صندوق بعنوان شخصیت حقوقی تجدید نظر خواهی کرده و تجدید نظر خواهی هم رد شده است و طبق دادنامه قطعیت یافته دیوان عدالت اداری «نعمت الله ترکی» رییس صندوق بازنشستگی کشوری  به انفصال موقت محکوم شده بود.

اما پس از انتشار سند در محکومیت قطعی ترکی رییس صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر انفصال موقت از خدمات دولتی  و جبران خسارت؛ چند روز بعد معاون دیوان عدالت اداری دستور به اشتباه در رای صادره و رسیدگی مجدد در شعبه دیگر دیوان عدالت اداری داد و پس از بررسی مجدد رای به برائت شخص ترکی مدیر عامل  صندوق بازنشستگی داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      2 0
      هیچ فرقی برای بازنشسته نمیکنه که چه شخصی سرکار باشه هیچکدوم قدرت تصمیم گیری ندارن وتصمیم رو فقط رییسی میگیره که اونم ذاتا مخالف همه بازنشستگان هست چون خودش هیچوقت بازنشست نمیشه تادرد بازنشسته رو درک کنه وفعلا دست تو جیب بازنشسته کرده چون احتمالا خبر نداره بازنشسته طی سی سال هرماه ده درصد حقوقش روبرای سرمایه گذاری پرداخت کرده که براش سرمایه گذاری بشه که بالاکشیدندالانم حقوق بازنشسته رو بامنت پرداخت میکنه ولی رو خرجهای دیگه اصلا مشکلی نداره.اینم نمیدونه که همین نسل باعث شده که ایشون راس قدرت باشن واینجوری مغرور بازنشسته رو تحقیر کنه
      • آگاه شهر IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
        0 0
        بوضوح روشنه شما نه بر مبنای صحبت ها و مواضع آقای رئیسی حرف میزنید و نه روی عملکرد دولت، خسته شدید از خیلی چیزا که اتفاقا بخش عمده ایش به مجلس برمیگرده و ناتموم گذاشتن قانون همسان سازی و تخریب لایحه ششم و هفتم، فکر میکنم اگر مطالعاتتون رو از منابع معتبر و دست اول افزایش بدید یه مقدار دیدتون نسبت به جریان تغییر کنه
    • بازنشسته فرهنگی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      هر کسی باشه میخواد مرده شور باشه یا اصلا نباشه ما بازنشستگان بی کفنیم.ترکی و مسکنی توفیری نداره ما نماینده های شهرمون به حرفمون گوش نمیده بعد بیاد مشکل مارو حل کنه.اینهم بگذرد.خدایی هم هست
    • علیرضا طغیانی جانباز سی درصد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      0 0
      اینجانب حاج آقا ترکی را از وقتی مدیر بنیاد بود میشناسم حاج آقا ترکی انسانی شریف. پاک دست. مردم دار است برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم