ستایشی: قوه قضاییه به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سیاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی کیفری به جنایات رژیم صهیونیستی به جنبه حقوقی آن هم توجه شود و حکم قانونی صادر شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۷ آبان، درباره رسیدگی به پرونده‌های مطروحه از جمله برگزاری دادگاه حقوقی برای رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم اظهار کرد: سیاست اصولی دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی عادلانه به موضوع جنبه‌های کیفری جنایات انجام شده توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تحت حمایت این کشورها، جنبه‌های حقوقی هم به صورت عادلانه و در دادگاه صالح رسیدگی شود و حکم قانونی صادر شود.

بیشتر بخوانید:

توضیحات ستایشی درباره پرونده فرزندان معاون اول قوه قضاییه

وی تأکید کرد: مستندات مصرح قانونی وجود دارد که همه دلالت بر وظیفه دستگاه قضایی بر رسیدگی به این شکایات است.

ستایشی ادامه داد: بر اساس تأکیدات ریاست قوه قضاییه در گذشته پرونده گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا در قالب پرونده گروهک‌های تروریستی الاحوازیه یا گروه تندر و پرونده ترور شهید سلیمانی برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: حمایت‌های پشتیبانی و سیاسی و تسلیحاتی و هدایت‌های رسانه‌های از این گروهک‌های تروریستی مصداق بارز حمایت از تروریست‌هاست که با هدف ایجاد حصار امن برای رژیم اشغالگر قدس و ایجاد ناامنی در منطقه برنامه‌ریزی شده است. در این راستا دادگاه رسیدگی به ایجاد گروهک‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا مانند داعش و حمایت از آنها با شکایت خانواده شهدای مدافع حرم در شعبه ۵۵ دادگاه بین‌الملل برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه سپس صلاحیت برگزاری این دادگاه از سوی دستگاه قضا به استناد قوانین مختلف را تشریح کرد و گفت: خواندگان از اعضای دولت آمریکا برای حضور در این دادگاه دعوت شدند اما تا کنون دولت آمریکا یا خواندگان لایحه‌ای به دادگاه ارسال نکردند.

تحقق پیشنهادات رئیس قوه قضاییه به رؤسای دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی پیگیری می‌شود

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه با گذشت بیش از یک ماه از عملیات افتخارآفرین و دفاع قاطع مظلومان فلسطینی از حیثیت اسلامی و ملی خود همچنان ادامه دارد. مقایسه اقدامات وحشیانه رژیم موقت و جعلی صهیونیستی از جمله قتل عام و نسل‌کشی کودکان و زنان و بیماران غزه با گرگ ظلم به این حیوان است، اما در راستای انجام اقدامات عملی و واداشتن دولت‌ها به حمایت‌های سیاسی و قضایی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه غاصب صهیونیستی اقدامات مختلفی از سوی قوه قضاییه صورت گرفته است.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه هفته جاری طی نامه‌ای خطاب به رؤسای نهادهای قضایی کشورهای اسلامی با ارایه پیشنهاداتی، خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی برای دفاع از مردم فلسطین به منظور ارتکاب جنایت رژیم صهیونیستی شد.

ستایشی ادامه داد: معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیر اجرایی شدن این مکاتبه خواهد بود.

ثبت ملاقات مردمی با مسئولان قضایی از طریق سامانه "سامع"

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: هفته گذشته در ادامه سفرهای استانی، ریاست قوه قضاییه به همراه مسئولان قضایی میهمان مردم باصفا و خونگرم کرمان بودند. در بخشی از این سفر استانی که ملاقات مردمی است، اشاره می‌کنم. در تمامی سفرهای استانی این ملاقات مردمی برگزار می‌شود.

ستایشی گفت: در این سفر یک روزه معاون اول قوه قضاییه، مدیرکل ارتباطات مردمی و ... به مدت قریب ۱۱ ساعت به صورت مداوم با ۲۵۶ از مردم عزیزمان در مرکز استان کرمان ملاقات کردیم و درخواست ۲۰۰ نفر دیگری بررسی شود و ۷۵۰ نفر از مردم استان با سایر اعضای شورای عالی قضایی به صورت چهره به چهره ملاقات کرده‌اند. روند ثبت درخواست ملاقات در سامانه "سامع" ثبت می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته و پیگیری روند اجرایی شدن درخواست‌ها، روند خطیری است که سعی شده این مخاطره به مردم منتقل نشود. کرمان دومین سفر استانی بود که پس از انجام ملاقات از مردم نظرسنجی شد تا در خصوص نحوه برخورد، نوع مکان و ... ابراز دارند، پس از جمع‌بندی این نظرسنجی با رضایت ۷۸ درصدی ملاقات‌شدگان همراه شد.

کد خبر: 1205638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =