افزایش ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرزهای آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال رشد ۴۰ درصد ورود اتباع خارجی از مرزهای استان و ۳۸ درصدی در اسکان هتل‌ها نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، مرتضی صفری در نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی که در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه ها باید به عنوان موتور محرکه کشور عمل کنند که متاسفانه در کشور ما خیلی از دانشگاه‌ها به این وظیفه و مسئولیت اجتماعی عمل نکرده‌اند ولی ورود دانشگاه آزاد اسلامی به حوزه تخصصی و ماموریتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قابل تقدیر است.

وی افزود: گردشگری سومین صنعت پردرآمد دنیا و یک صنعت سبز بوده و هیچ منافانی با محیط زیست ندارد و از طرفی در ایجاد نشاط اجتماعی و شادی نقش مهمی دارد.

افزایش ۴۰ درصدی ورود اتباع خارجی از مرزهای آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد دولت سیزدهم و مدیریت عالی استان مبتنی بر خروج از اقتصاد نفتی و تقویت همکاری با کشورهای همسایه بوده که در این راستا گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت معرفی پتانسیل های گردشگری استان به سایر کشورها به خصوص کشورهای همسایه تصریح کرد: در سفرهای استاندار به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، اقلیم کردستان عراق و سوریه که با هدف‌ فعال شدن دیپلماسی عمومی انجام می‌شود گردشگری نیز یکی از مفاد مهم در امضای تفاهم‌نامه‌های متقابل است.

صفری با بیان اینکه برای رونق گردشگری در آذربایجان غربی باید در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کرد عنوان کرد: برای جذب گردشگران خاص و افراد دارای رتبه علمی، معماری محوطه‌ها و بناهای تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست امسال رشد ۴۰ درصد ورود اتباع خارجی از مرزهای استان و ۳۸ درصدی در اسکان هتل‌ها نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: امروز همچنین برای استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان و استفاده از امکانات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه امضا می‌شود.

کد خبر: 1205712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =