جشنواره فجر ۴۲ / همکاری رامبد جوان با ستاره‌های سینما در کمدی زودپز

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر کم‌کم از راه می‌رسد و اشتیاق برای آشنایی با فیلم‌های حاضر در این جشنواره هم بیشتر می‌شود، "زودپز" به کارگردانی رامبد جوان یکی از فیلم‌هایی است که احتمال حضورش در جشنواره امسال بسیار قوت گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، هر روز که می‌گذرد به زمان برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر نزدیک‌تر می شویم و همزمان، چرخه تولید هم شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

جشنواره فجر ۴۲/ مهران مدیری با ساعت ۶ صبح می‌رسد؟

با یک نیم‌نگاه به اخباری که روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد به نظر می‌رسد جریان تولید سینمای ایران طبق روال سال‌های گذشته و بر خلاف آنچه سال گذشته شاهد بودیم، رونق گرفته است.

حدود دو ماه دیگر فیلم‌ها در ویترین جشنواره به نمایش در خواهند آمد، اما از هم‌اکنون شور و شوق هنردوستان برای آشنایی با فیلم‌هایی جشنواره امسال شروع شده است.

به همین دلیل سعی داریم تا شما را با یکی از فیلم‌هایی که احتمال می‌رود از گزینه‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر باشد، آشنا کنیم.

زودپز به کارگردانی رامبد جوان یکی از گزینه‌های جدی حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است، فیلمی که از زمان انتشار خبر ساختش سر و صدای زیادی هم در فضای مجازی بپا کرده است.

داستان فیلم در زمان موشک‌ باران تهران، سال ۱۳۶۷ اتفاق می‌افتد؛ وقتی زودپز خانه می‌ترکد و پدرخانواده ( محمود جعفری) به سختی مجروح شده و سپس فوت می‌کند، درست در زمانی که تهران را بمباران کرده‌اند.

دو داماد شارلاتان خانواده (با بازی محسن تنابنده و نوید محمدزاده) تصمیم می‌گیرند تا به جای بردن جنازه به قبرستان و خاکسپاری، جسد او را در خانه‌ای که براثر بمباران تخریب شده بگذارند تا پدر زنشان شهید محسوب شود و آنها بتوانند از این موقعیت استفاده و درواقع سواستفاده کنند اما به این سادگی‌ها هم نیست و این تصمیم، اتفاق‌ها و دردسرهای غیرقابل پیش‌بینی را رقم می‌زند.

فیلمنامه "زودپز" توسط مهدی نادری نوشته شده که قرار بود خود وی آن را کارگردانی کند اما در نهایت رامبد جوان کارگردان این پروژه شد.

این فیلم، ششمین تجربه کارگردانی رامبد جوان، شش سال پس از ساخته شدن «قانون مورفی» است.

محسن تنابنده و نوید محمدزاده در نخستین همکاری مشترک خود نقش‌های اصلی زودپز را بازی می کنند. همچنین هر دوی این بازیگران برای نخستین بار در فیلمی از رامبد جوان حضور دارند.

به گزارش ایسکانیوز، رامبد جوان هر چند در یک دهه اخیر بیشتر به‌واسطه فعالیت‌های تلویزیونی‌اش شهره شده و نامش با «خندوانه» گره خورده، اما در عرصه کارگردانی سینما، تا به امروز تجربه‌های موفقی را به سرانجام رسانده است. «اسپاگتی در ۸ دقیقه»، «پسر آدم دختر حوا» و سرانجام «ورود آقایان ممنوع» در حکم آثاری بودند که گام‌به‌گام جایگاه رامبد جوان در عرصه کمدی‌سازی را ارتقا بخشیدند و دو تجربه متفاوت «نگار» و «قانون مورفی» هم نشان دادند که او در زمینه تجربه‌های ژانری هم انگیزه بالایی در عرصه فیلمسازی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =