به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی قمصریان افزود: بر اساس آنچه اعلام شده است از حدود ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلتی که وجود دارد حداکثر حدود ۲ میلیون موتور سیکلت دارای بیمهنامه هستند و این یعنی بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمهنامه شخص ثالث وجود دارد که البته برای این آمار دلایل مختلفی از جمله فرهنگ سازی، شرایط اقتصادی و ... مطرح است.
بیشتر بخوانید:
موتور سیکلت قاچاق در جلفا توقیف شد
وی اظهار کرد: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی از جمله بخشودگیهای بیمه شخص ثالث رقم خورده است که به تازگی هم یکی از این بخشودگیها اعلام شد که زمان آن تا ۱۲ دی ماه است و تمدید هم نخواهد شد.
قمصریان بیان کرد: در گذشته شاید نسبت حق بیمه موتور سیکلت به خود وسیله نقلیه عدد قابل توجهی بود. گاهی ۱۰ درصد پول موتور مبلغ حق بیمه بود، اما اکنون که قیمت موتور سیکلت به دلایل مختلفی افزایش یافته است حق بیمه نسبت به قیمت عدد ناچیزی است که ریسک حوادث را توسط شرکتهای بیمه کنترل میکند.
مدیر عامل صندوق تامین خسارتهای بدنی ادامه داد: صندوق سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان خسارت بابت حوادث مربوط به موتور سیکلت پرداخت کرده است.
وی اظهار کرد: در این زمینه دو نکته وجود دارد یک اینکه این هزار میلیارد تومان به دلیل تعداد پایین موتور سیکلتهای بیمه شده است و مورد بعد اینکه فرق صندوق با شرکتهای بیمه این است که شرکتهای بیمه در تصادفات خسارت زیان دیدهها را پرداخت و برای بازیافت مراجعه نمیکنند، اما صندوق خسارت زیان دیدگان را پرداخت میکند.
بنابراین به مقصر هیچ خسارتی پرداخت نمیشود چون صندوق مکلف است طبق قانون خسارت پرداختی را از راننده مقصر فاقد بیمه پس گیرد. توصیه ما به هموطنان این است که بیمهنامه را خریداری تا هنگام بروز حوادث بتوانند خسارت دریافت کنند.
انتهای پیام/
نظر شما