به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، روحالله دهقان فیروزآبادی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بازیهای رایانهای فجر صنعت بازی سازی را یکی از بزرگترین فرصت های توسعه و پیشرفت دانست و گفت: بازیهای رایانهای یکی از بزرگترین فرصتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این کشور و همه کشورهای دنیا است.
بیشتر بخوانید:
راهاندازی رشتههای «هوش مصنوعی» و «بازیهای رایانهای»
وی با ذکر آماری درباره تعداد بازیکنهای ایرانی گفت: اخرین مطالعات افکار سنجی نشان میدهند که متوسط ۳۴ میلیون نفر ایرانی درروز ۹۵ دقیقه بازی میکنند که عدد بزرگی است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی به عنوان بستری برای فرهنگ سازی نام برد و افزود: بازی به رشد ذهنی کودک و نوجوان کمک کرده همچنین برای آموزش و بسیاری از مسائل مورد توجه است و بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.
وی تصریح کرد: امسال با همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای و ستاد توسعه فناوریهای نرم در معاونت علمی، یک جزء خیلی روشن به جشنواره فجر اضافه شد و آن بحث اضافه شدن سکوی سرمایه گذاری بود.
دهقانی ادامه داد: در کشور استعدادهای بسیار بالایی در تولید بازیها داریم که اگر سرمایه گذاریهای خرد، متوسط و درشت خوبی روی آن انجام شود حتما میتواند بازار بزرگی را در کشور داشته بوده و در دنیا نیز تاثیرگذار باشند. امسال جریان سرمایه گذاری هدفمند روی بازیهای رایانهای به خوبی انجام شد و امیدواریم در سالهای آینده پر رنگتر و پر معناتر جلو برود.
دهقانی با ذکر برنامه سال آینده معاونت علم و فناوری در حوزه بازی سازی تصریح کرد: یکی از وظایف ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی در معاونت علمی حمایت از شرکتهای خلاق است. ما امسال هم از نظر سرمایه مالی کمکهای بلاعوض برای شرکتهای خلاق در نظر گرفتیم همچنین سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی از الگوهای مختلف برای اینکه بتوانیم از جریان شرکتهای خلاق حمایت کنیم.
معاون علم و فناوری رئیس جمهور درآخر گفت: یکی از مهمترین و پرنگ ترین حوزه مجموعههای خلاق، حوزه بازی سازی و پویا نمایی هستند که مورد توجه معاونت علمی بوده و ودر سالهای آینده نیز خواهند بود.
انتهای پیام/
نظر شما