انتخابات پرقدرت موجب افزایش امنیت، اقتدار و وحدت ملی یک کشور است

اگر یک کشوری انتخابات پرشور و پر قدرت داشته باشد، اقتدار و امنیت ملی آن کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرتضی صادقی ده صحرایی عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: حقوق و انتخابات به عنوان دو عامل بسیار مهم در فرآیند دموکراتیک، نیازمند همکاری و تعامل با یکدیگر هستند تا فرآیند انتخابات به صورت شفاف، عادلانه و مردم سالارانه پیش برود.

وی افزود: در باب اینکه انتخابات مظهر قدرت ملی یک کشور است اوج اهمیت این موضوع را می‌توان با سخنان ولی امر مسلمین گره زد که فرمودند: انتخابات بعنوان حق و تکلیف تمامی آحاد جامعه است و این رویداد بزرگ را مظهر قدرت ملی اعلام کرده اند.

مرتضی صادقی ده‌صحرایی بیان کرد: قطعا مشارکت پرشور در انتخابات، اتحاد، انسجام و اراده مردم در تعیین سرنوشت کشور و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد و قدرت چانه زنی در عرصه های بین المللی جهت نیل به اهداف نظام را بالا خواهد برد.

عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه حضور پرشور پای صندوق‌های رأی مظهر وحدت و قدرت مردم و جمهوری اسلامی در جهان است، اظهارکرد: مردم این سرزمین بیش از ۲۵۰ هزار شهید و حدود یک میلیون ایثارگر تقدیم انقلاب کرده‌اند، بنابراین از خواست خود که اعتلای نظام است کوتاه نمی‌آیند و با تمام وجود از آن صیانت خواهند کرد.

صادقی ده‌صحرایی عنوان کرد: یک نماینده خوب باید زجر کشیده و درد کشیده باشد یعنی از داخل قشر پایین یا متوسطه جامعه باشد که بتوان درد آنها را حس کرده و دردشان را درد خود بداند و همیشه در پی رفع مشکلات آنان باشد.

وی گفت: یک نماینده خوب باید در مورد امورات و نیازهای روز مردم نه تنها در حوزه انتخابیه خود بلکه در کل منطقه و کشور و بررسی مشکلات و دغدغهای مردم و جوانان بخصوص مسئله اشتغال شناخت کافی داشته باشد.

مدیر گروه رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد توضیح داد: یک نماینده موفق باید شجاع باشد و بتواند در پیگیری حق و حقوق مردم از هیچ کوششی دریغ نورزد و منافع عمومی مردم را بر منافع خود ترجیح دهد و در راه پیشرفت جامعه و مردم حاضر باشد از حق خود بگذرد.

صادقی ده‌صحرایی اظهارکرد: یک نماینده باید مطلع به مسائل سیاسی و اسلام و متعهد به دین خدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی و باورهای مردم باشد.

وی افزود: داشتن تخصص و مهارت کافی برای یک نماینده در یک یا چند موضوع یعنی در موضوعی عالم باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد و بتواند در کمیسیون های مجلس برای خود جایگاهی داشته باشد وبتواند در میان مجلسیان و دولتمردان و نخبگان کشور موثر واقع شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرکرد یادآور شد: یک نماینده باید بتواند تخصصی را که دارد از قوه به فعل برساند و بتواند از هنر خود به نحو احسن استفاده کند و مفید باشد و از ان به نفع مردم و جامعه استفاده کند.

نفوذ و شخصیت فردی یکی دیگر از خصلت‌های یک نماینده خوب است که در بیشتر کارها مخصوصا ارتباط با مسئولین رده بالای کشور کارساز است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خصوصیات یک نماینده موفق، استفاده از افراد با تجربه و کارامد و نخبگان و جوانان متفکر درسطح حوزه انتخابی است و در شرایط بحرانی باید از افکار عمومی استفاده کند و خود به عنوان اهرمی قدرتمند مسئولین را متوجه گرفتاری‌ها و مشکلات کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1221577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =