محمد میرشاهی منتقد سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد فیلم گناه فرشته اظهار کرد: سریال گناه فرشته با وجود اینکه ایده خوبی دارد، اما در پرداخت قصه و صحنهها بسیار ضعیف عمل شده و آدمهای داستان سر جای خود قرار نگرفتهاند همچنین، موضوعاتی که در داستان وجود دارد و شکلگیری روابط عاطفی بین برخی بازیگران به درستی اجرا نشده است.
بیشتر بخوانید:
سرزمین مادری از سریالهای کنونی تلویزیون یک سر و گردن بالاتر است / عدم انطباق وقایع با حقیقت نقطه ضعف سریال
وی ادامه داد: سکانسهایی که در زندان شاهدیم هیچ شباهتی به واقعیت ندارد و بیشتر شبیه خوابگاه دختران است تا مکانی برای انسانهایی که مرتکب جرم شده یا محکوم به اعدام هستند و اگر این سریال را با فیلم زندان زنان منیژه حکمت مقایسه کنیم درمییابیم که تا چه اندازه در پرداخت این صحنهها ضعیف عمل شده است.
میرشاهی همچنین با اشاره به فلاشبکهایی که در فیلم زده میشد، عنوان کرد: کارگردان میخواسته کار نو و بدیعی انجام دهد، اما نتوانسته بهخوبی از عهده آن برآید و این یک پاشنه آشیل برای سریال محسوب میشود و شاید فیلمساز استنباط کرده با فلاشبکهای متعدد به گذشته میتواند مخاطب را به تماشای ادامه سریال راغب کند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات سریال گناه فرشته عدم یکدستی بین بازی بازیگران است، حضور شهاب حسینی در این سریال یک فاصله معنادار با سایر بازیگران دارد و پردیس پورعابدینی گیرایی لازم را برای ایفای نقش در این سریال ندارد و سکانسهای عاطفی که بازیگر نقش فرشته با وکیل خود برقرار میکند برای مخاطب ملموس نیست.
منتقد سینما و تلویزیون همچنین با اشاره به حضور برخی بازیگرن سریال که نقش ویژهای ایفا نکردهاند، گفت: حضور برخی در این سریال جای سوال دارد، مثلا حضور نفس بازغی بسیار بحثبرانگیز است و شاید بهدلیل روابطی که پدرش با عوامل فیلم داشته در این سریال حضور دارد و تنها یک بازی سرد و بیروح را از او شاهدیم و یا بهروز رضوی که کاراکتر خاصی را ارائه نکرده و ما را بیشتر یاد نمایشنامههای رادیویی میاندازد و تنها سعی شده تا به واسطه گریمی که دارد یک شخصیت مرموز را به تصویر بکشد.
وی افزود: برخی دیالوگهایی که در فیلم شاهدیم بیشتر ما را یاد آثار مسعود کیمیایی میاندازد که یک فرد در جایگاه قدرتمندی نشسته و سعی در نصیحت دیگران دارد و بیننده نمیتواند با آن ارتباط برقرار کند.
میرشاهی با اشاره به حضور دوبلورها و صداهای خاص در این سریال گفت: کاریزمای شخصیت اهمیت دارد و شاید حامد عنقا با خود این طور استنباط کرده که از طریق صدای بازیگران بتواند مخاطب را به خود جذب کند وگرنه شخصی مانند رضوی که در عرصه بازیگری سابقه چندانی ندارد چندان لزومی برای حضور در این سریال ندارد و یا حتی حضور جمشید گرگین با وجود اینکه سابقه بازیگری دارد چنین ویژگی دارد، اما بیشتر این صداست که بر نقش برتری دارد و مشخص است که حامد عنقا از دوبلورها به عنوان ترفندی برای جذب مخاطب استفاده کرده است.
انتهای پیام/
نظر شما